Dagens visirrengöringstips.

tobbeviking skrev:
Jag har tidigare alltid vaxat mitt visir, men nu sedan jag skaffade spegelvisir så har jag inte vågat.
Vore ju rätt dumt att sabba ett visir för 500kulor.
Så är det ngn som vaxat sitt spegelvisir?

Jag har vaxat mitt Iridium-kåpglas (spegel) några gånger (har inte haft det så länge). Hittills har det inte blivit några repor, men däremot kan det bli lite "kladdigt" och svårt att få upp glansen igen. Kanske olämpligt på visir, "prova först på en dold yta" som det brukar heta. :)

Barnb*js-lappar verkar smart när man är ute på längre turer, var köper man sådana? Apoteket?

Flagga skrev:
Kanske olämpligt på visir, "prova först på en dold yta" som det brukar heta. :)

Hmm...skoj med dolda ytor :va Jag har inte en enda på visiret jöh :rolleyes:
Man får väl vänta på att visiret är dags att byta innan jag testar. :)
Brukar iofs bli när jag byter hjälm.
//Tobbe

prova svinto... :hihi

Vet en polares farsa som testade de på en billack för att få bort körsbärs fläckarna... :kocko

Fläckarna gick bort! samma med lacken :rofl

Mitt strå till stacken: Insektsfjerner och en lase

Litet trådlyft :). Vill man ha lite snyggare förpacking på sina rengöringsdukar så säljer jag såna på jobbet, 10 st för 29:-. Dessa används vanligtvis för att rengöra sexleksaker m.m men borde funka bra på visiret likaså :hihi.

Ni har fått det om bakfoten. Så här gör man:
Lägg 1,5 skiva fuktigt hushållspapper på visiret efter tjörning, vänta medans du tar av stället. Flugorna har nu löst upp sig, torka av med 0,5 skiva hushållspapper. Klart!

Harkla dig, spotta en loska som du sedan smetar ut med ärmen, klart.
Mitt visir är inte rengjort efter de senaste 5-6 körningarna men nu är det svårt att se ut genom det så jag måste nog ta tag i det :(

UnderDOG skrev:
778852 Det är ju det som är grejen! Man behöver ju inte komma ihåg att göra det direkt efter körpasset :-)

Annars tar nog Svinto och Autosol bort det mesta.

//A.
Stålborste till vinkelslipen tar bort dom allra mest intorkade insektsrester.

Varför göra rent efter avslutad runda ?

...jag åker in till en mack med hjälmen på, tar papper från behållaren, vinklar neråt, spottar på pappret å gnuggar bort skiten medan hjälmen är på/visiret nere.

Inte sett en enda repa, funkar kalas!

:banana

General E skrev:
2275601 Ni har fått det om bakfoten. Så här gör man:
Lägg 1,5 skiva fuktigt hushållspapper på visiret efter tjörning, vänta medans du tar av stället. Flugorna har nu löst upp sig, torka av med 0,5 skiva hushållspapper. Klart!

heh de funkade perfekt :tummenupp

Pinky skrev:
2275490 Litet trådlyft :). Vill man ha lite snyggare förpacking på sina rengöringsdukar så säljer jag såna på jobbet, 10 st för 29:-. Dessa används vanligtvis för att rengöra sexleksaker m.m men borde funka bra på visiret likaså :hihi.

haha ookeej vad jobbar du med för något? :hihi

Har man inte gjort rent visiret på ett tag eller efter en extra... kusig (inte kuslig)... tur så lägger jag visiret i hett vatten tillsammans med en jäkla massa YES, väntar tills vattnet svalnat så att man kan gnussa lite med fingrarna och sedan försiktigt torka av, blir jätterent.

Hade faktiskt planer på att skapa en tråd om hjälmvård liknande denna, för jag kom ihåg att jag hade läst en tidigare, men nu behövdes ju inte det ;)

Ska testa att lägga en "sats" på visiret nu, återkommer med resultatet. :hihi

Har rengöring för visir i smarta förpackningar om 1st blöt + 1st torr trasa funkar kanon och ryms t om i min kuts.. :tummenupp

Disktrasan och varmt vatten works for me´!

Har kört med Baby tvättkräm och en tvättlapp också :tummenupp Använder samma recipe på min laptop screen!!

UnderDOG skrev:
778626 för det kan ju lösa upp barnbajs också, och det har ju en förmåga att bita sig fast, men nått bra är det iaf!

//Anders.
Hur får du barnbajs på visiret :va

Twin skrev:
778631 Ett bättre tips är att låta visiret stå i blöt under natten efter ett avslutat körpass. På morgonen är visiret helt fritt från flugor och bara att torka av. Repar absolut INTE!

// T
Jag vet inte hur jag får bort visiret. :fatta!

/D

*/ ?>
Back