Dagens väder i Linköping ?

Det blev ju kanon det där. :banana Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.

Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy. :)
 
Neutral skrev:
2250883 Det blev ju kanon det där. :banana Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.

Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy. :)

Nu är det en tidsfråga innan du bytt ut Kwacken mote en racer :tummenupp
 
Neutral skrev:
2250883 Det blev ju kanon det där. :banana Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.

Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy. :)
Tack själv för att jag fick köra din hoj, den var inte så lättkörd som jag trodde, motorbroms och responsen vid gaspåslag var respektingivande. I övrigt var motorkaraktären faktiskt inte helt olik en 250, den vill ha ordentligt med varv för att röra på sig. Fantastiska bromsar och en otroligt fin växellåda som är så tätstegad att den liksom trippar på tå. Det som kändes mest annorlunda var storleken och tyngden i hela paketet. Kul att du gillade Skatungen, du såg ut att trivas bra på en 250.
 
Gustav O skrev:
2251215 Bu eller bä? Fågel eller fisk?
Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma. :D Allt var så direkt och enkelt. Man satt helt rätt med fötterna också så man behövde inte klämma tanken vid acceleration och det bromsade ju så man skämdes. Efter några varv satt mellangasningen bättre också så det kändes ännu mer rejsigt :lol men man fick passa sig i kurvorna om den låg rätt i registret, ut ur Sviestadböjen hamnade jag alltid "rätt" i registret och då kändes det som om allting skulle explodera ungefär men jag antar att man ska utnyttja det och inte hålla rullen still. :rodnar Det enda som var sämre/ovant var att den ställde sig upp så fort man rörde frambromsen vilket naturligtvis ställer till problem i Torparn, min gör inte så. :va

Jag vet en till som ska prova racer även om det bara blir ett enstaka inhopp på Knutstorp. Kan bli intressant med tanke på tidigare meriter med tvåtakt och Knutstorp speciellt. ;)
 
Last edited:
Snyggt jobbat teddy då har vi en till fast i tvåtaktsdimman...... :banana

Fick du föresten fason på svårstartandet?
 
Neutral skrev:
2251232 Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma. :D Allt var så direkt och enkelt. Man satt helt rätt med fötterna också så man behövde inte klämma tanken vid acceleration och det bromsade ju så man skämdes. Efter några varv satt mellangasningen bättre också så det kändes ännu mer rejsigt :lol men man fick passa sig i kurvorna om den låg rätt i registret, ut ur Sviestadböjen hamnade jag alltid "rätt" i registret och då kändes det som om allting skulle explodera ungefär men jag antar att man ska utnyttja det och inte hålla rullen still. :rodnar Det enda som var sämre/ovant var att den ställde sig upp så fort man rörde frambromsen vilket naturligtvis ställer till problem i Torparn, min gör inte så. :va

Jag vet en till som ska prova racer även om det bara blir ett enstaka inhopp på Knutstorp. Kan bli intressant med tanke på tidigare meriter med tvåtakt och Knutstorp speciellt. ;)
Mellangasning är inte alls nödvändigt. Jag fick lära mig ett bra trick av Ako. När du växlar ner så släpper du ut kopplingen lite grann så att du slirar lite på den och då känner man mer direkt vad du har för varv vid varje nedväxling, man får ha lite "mellangas" så att säga.
Kul att du gillade det. Hojbyte till hösten för din del alltså. ;)

Kan det vara Mah-tin?
 
Gustav O skrev:
2251255 Mellangasning är inte alls nödvändigt. Jag fick lära mig ett bra trick av Ako. När du växlar ner så släpper du ut kopplingen lite grann så att du slirar lite på den och då känner man mer direkt vad du har för varv vid varje nedväxling, man får ha lite "mellangas" så att säga.
Kul att du gillade det. Hojbyte till hösten för din del alltså. ;)

Kan det vara Mah-tin?
Jag ville ge den extra smörjning men tänkte inte på ditt trick, hade fullt upp att inte köra av på insidan i kurvorna. :lol

G:sson med hoj från Nordgren.
 
Neutral skrev:
2251232 Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma :D
Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.

Boris JR skrev:
2251239
Fick du föresten fason på svårstartandet?
Gissa! Jag skriver en rad om det i den ursprungliga tråden.
 
Neutral skrev:
2251269 Jag ville ge den extra smörjning men tänkte inte på ditt trick, hade fullt upp att inte köra av på insidan i kurvorna. :lol

G:sson med hoj från Nordgren.
G:sson blir ju fett nice på en 250!
Man har ju ofta fullt upp med en massa saker när man ska köra, kan säga att jag inte heller brukar hinna med det fina tricket. :5sure
 
Teddy skrev:
2251270 Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.
Du kan få spetsa din mix med lite A747 om du vill. :)
Det är ju halva grejen med racingen.

Bästa kombinationen är dock ELFs underbart karamelliga doft och A747. Det luktar ljuvligt det. :D
 
Teddy skrev:
2251270 Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.

Lustigt. Jag tyckte att det luktade vääldigt mycket tvåtakt när du körde om mig.
 
anja skrev:
2252261 Lustigt. Jag tyckte att det luktade vääldigt mycket tvåtakt när du körde om mig.
Det luktar såklart tvåtakt men det kan ju lukta olika mycket tvåtakt.
Som sagt ELFs bensin och A747 är underbart!
 
Back
Top