Bikerbitch
Stolt mamma
christer skrev:2249533Det är lungt, bara du drar en slang till ditt uppsamlingskärl![]()
Ja för fan, jag lovar att jag inte ska spilla på banan..!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
christer skrev:2249533Det är lungt, bara du drar en slang till ditt uppsamlingskärl![]()
Neutral skrev:2250883Det blev ju kanon det där.Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.
Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy.![]()
Bu eller bä? Fågel eller fisk?Neutral skrev:2250883Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy.![]()
Tack själv för att jag fick köra din hoj, den var inte så lättkörd som jag trodde, motorbroms och responsen vid gaspåslag var respektingivande. I övrigt var motorkaraktären faktiskt inte helt olik en 250, den vill ha ordentligt med varv för att röra på sig. Fantastiska bromsar och en otroligt fin växellåda som är så tätstegad att den liksom trippar på tå. Det som kändes mest annorlunda var storleken och tyngden i hela paketet. Kul att du gillade Skatungen, du såg ut att trivas bra på en 250.Neutral skrev:2250883Det blev ju kanon det där.Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.
Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy.![]()
Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma.Gustav O skrev:2251215Bu eller bä? Fågel eller fisk?
Mellangasning är inte alls nödvändigt. Jag fick lära mig ett bra trick av Ako. När du växlar ner så släpper du ut kopplingen lite grann så att du slirar lite på den och då känner man mer direkt vad du har för varv vid varje nedväxling, man får ha lite "mellangas" så att säga.Neutral skrev:2251232Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma.Allt var så direkt och enkelt. Man satt helt rätt med fötterna också så man behövde inte klämma tanken vid acceleration och det bromsade ju så man skämdes. Efter några varv satt mellangasningen bättre också så det kändes ännu mer rejsigt
men man fick passa sig i kurvorna om den låg rätt i registret, ut ur Sviestadböjen hamnade jag alltid "rätt" i registret och då kändes det som om allting skulle explodera ungefär men jag antar att man ska utnyttja det och inte hålla rullen still.
Det enda som var sämre/ovant var att den ställde sig upp så fort man rörde frambromsen vilket naturligtvis ställer till problem i Torparn, min gör inte så.
![]()
Jag vet en till som ska prova racer även om det bara blir ett enstaka inhopp på Knutstorp. Kan bli intressant med tanke på tidigare meriter med tvåtakt och Knutstorp speciellt.![]()
Jag ville ge den extra smörjning men tänkte inte på ditt trick, hade fullt upp att inte köra av på insidan i kurvorna.Gustav O skrev:2251255Mellangasning är inte alls nödvändigt. Jag fick lära mig ett bra trick av Ako. När du växlar ner så släpper du ut kopplingen lite grann så att du slirar lite på den och då känner man mer direkt vad du har för varv vid varje nedväxling, man får ha lite "mellangas" så att säga.
Kul att du gillade det. Hojbyte till hösten för din del alltså.
Kan det vara Mah-tin?
Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.Neutral skrev:2251232Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma![]()
Gissa! Jag skriver en rad om det i den ursprungliga tråden.Boris JR skrev:2251239
Fick du föresten fason på svårstartandet?
G:sson blir ju fett nice på en 250!Neutral skrev:2251269Jag ville ge den extra smörjning men tänkte inte på ditt trick, hade fullt upp att inte köra av på insidan i kurvorna.![]()
G:sson med hoj från Nordgren.
The kräsch-kung is back?Gustav O skrev:2251255Kan det vara Mah-tin?
Du kan få spetsa din mix med lite A747 om du vill.Teddy skrev:2251270Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.
Teddy skrev:2251270Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.
Det luktar såklart tvåtakt men det kan ju lukta olika mycket tvåtakt.anja skrev:2252261Lustigt. Jag tyckte att det luktade vääldigt mycket tvåtakt när du körde om mig.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |