Nää man kan inte säga att yngre generationen har det "för" bra.
Strävan är ju att alla ska få det bättre, inte bara den för tillfället äldre generationen, sen att det är ungdomar som snabbast fångar upp nymodigheter är något alla äldre genarationer fått leva med.
Jag intalar mej själv att jag fått växa upp i en hyggligt harmonisk men expansiv tid, visst man fick ju inte allt man pekade på men hur många är det som kan det i dag då? Skillnaden är att det i dag finns ett fantastiskt utbud av prylar, kommunikation och tillgång till information.
Det fanns ju även prylar på 60talet fast inte i så många variationer vilket höll priserna uppe och tillgång nere, t,ex:
Jag skulle aldrig fått en mountinbike, även om de hade funnits hade de varit skitdyra, det finns skitdyra cyklar i dag också MEN det finns även billiga, hyggligt bra, cyklar, det är ändock en mountinbike.
När brorsan och jag var yngre tillbringade mycket tid på bibliotek, beställde böcker, ringde till alla möjliga lärda och kunniga (för oss okända) människor för att få reda på saker vi råkade vara intresserade av just då, mycket cykla blev det också, jag skulle älskat att haft internet på den tiden, å andra sidan har jag ju förmånen att kunna få använda det under min livstid iaf.
Vet inte om det är sant men jag uppfattar det som att ungarna idag har ett allmänt mer uppskruvat tempo mot när jag var liten, tyckte först synd om dem men började sedan fundra:
Bara för att jag inte skulle gilla trycket så innebär det ju inte att de som är uppväxta med det inte klarar det, de får ju så att säga en bättre "verktygslåda" som funkar i just den här tiden.
Inget att gråta över, tvärt om, då har vi ju lyckats.
Min farsa tyckte nog att jag var en riktig "pain in the a**" i bland, han har alltid gett möjlighet att pyssla med teknik, ganska självklart att man snabbt lärde sej vad han kunde för att sedan "köra förbi" på vissa plan.. Kort och gott: UTVECKLING och förhoppningsvis kommer det att fortsätta så.
Ungarna har fått det bättre och det har även vi (lite äldre)