Dagens tips till svettiga mc-förare

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Kära mc-åkare, jag har idag upptäckt ett fenomenalt hjälpmedel i kampen mot svetten under skinnstället. Jag blev utsedd att handla fika till kafferasten och åkte till ica för att handla fika. För att fira lite sommar köpte jag glass och fraktade hem densamma under skinnstället. Mycket svalkande, som att ha ett kylskåp innanför jackan. Ljuvligt... Kollegorna klagade lite på att glassen var smält och luktade av rövsvett/läder men sådant är väl bara härligt... eller?

Morgue skrev:
2230992 Kära mc-åkare, jag har idag upptäckt ett fenomenalt hjälpmedel i kampen mot svetten under skinnstället. Jag blev utsedd att handla fika till kafferasten och åkte till ica för att handla fika. För att fira lite sommar köpte jag glass och fraktade hem densamma under skinnstället. Mycket svalkande, som att ha ett kylskåp innanför jackan. Ljuvligt... Kollegorna klagade lite på att glassen var smält och luktade av rövsvett/läder men sådant är väl bara härligt... eller?

Uppsala på hoj idag är plågsamt..och jag hade inte ens stället på mig :gnissla

Nursey skrev:
2230996 Uppsala på hoj idag är plågsamt..och jag hade inte ens stället på mig :gnissla

Åkte du naken!? Å jag som missade det :huvet

:hihi Nej, jag håller med, värmen är toppen, men inte med ställ på. Grattis i efterskott BTW...

Man kan ju ta några extra fryspåsar (sånna där som finns på rulle och dom mest snikna tar ist. för att köpa en stor påss) knyta ordentligt och kan man säkert sitta på glassen oxå. Kyler nog bra :)

Eller så kan man ju bara ta såna där kylklampar som man har i kylväskan när man ska till stranden.... Kanske....??? :tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2231227 Inte om man ger fan i Dajmstrut

Jag är säker på att det finns ett skämt där nånstans som inbegriper både rövsvett å dajmstrut, men fan vet om man vill go there... :hihi

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...