Dagens Tips: måndag 2004-11-22

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
fin start på veckan. kom tebax ner till trollhättan fullastad med packning. lastar ur bilen å backar sedan in i garaget. plockar med det sista och får famnen full. trycker ner låsknappen i dörren å slår igen bildörren. garaget låser sig automatiskt. när garageporten slått igen å snön lagt sig slår tanken mig... bilnycklarna!! :huvet

klockan 22 en söndagkväll när det är -7 ute är det ganska lätt att hålla sig för skratt... :(
till råga på allt så fick mobilen för sig att gå i förtidspension å vägrade funka.


tips: glöm inte bilnycklarna i din låsta bil i ditt låsta garage...
 

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
ähh, bara att skratta åt det. jag menar, det blir ju inte bättre av att gå runt och förbanna sig själv.
 

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
Vet hur det känns...
Provade att låsa in bilnycklarna i en hyrbil nånstans ute på öarna. Alla deras extranycklar fanns i stockholm och fick flygas ner till Göteborg för en nätt summa. :kocko

Men som sagt,det är bara att skratta åt det...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
haha, ja det är jobbigt. förra vintern så hade min bill stått utan stolpe så jag kallstartade den i minus 34 tror jag det var och så skulle jag gå ut och skrapa rutorna. Då jag stängde dörren så gick den i lås av nån anledning, och det är ju clås så alla var låsta. Då stod man där klockan halv sex på morgonen och frös som ett jävla djur. Mobilen hade jag glömt så jag fick gå omkring ett tag innan jag fick tag på nån som kunde fixa det hela. Fast bilen var varm då jag satte mig i den iallafall :tummenupp
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Hade torsk i ett batteri mitt i natten på en E-klasse taxibil en gång. Efter mycket om och men (spöregnade såklart) fick jag starthjälp. Slog igen dörren så att det inte skulle regna in, bort med startkablarna, igen med huven och ska in i bilen. Ja då har den passat på att låst sig! (nåt säkerhetssystem eftersom jag öppnade bilen med nyckel och inte med larmknappen)
Där stod man med en bil för halvmiljonen, jag utanför i regnet, bilen igång och reservnycklarna hos bilägaren 2,5 mil bort.... Grannarna undrade nog varför det stod en bil och gick i nästan två timmar innan nån åkte iväg med den.

Då HATADE jag den bilen.. Nästan lika mycket som när torkarmotorn gav upp i slaskväder 8 mil hemifrån, eller när den stora drivremmen gick av så att allting dog. Men det är ju andra historier!!

Ja just ja, lyckades spräcka oljetråget på den också (avantgarde).. Mitt fel iofs. Dessutom pajade generatorn 2ggr när jag hade den till en nätt kostnad av 14000:- st +moms....
Sånt som händer när en bil går över 40000 mil.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Gjorde själv en "honkiie" för några veckor sen. In i bilen, kastar alla nycklar och mobilen på passagerarsätet, tar fönsterskrapan och kliver ur. Står sen där utanför en låst bil som står på tomgång. Fick hejd på några hantverkare som passerade förbi. Vi höll på och fibbla med ståltrådar och skit i 45min innan jag lyckades övertala dom att ge upp och låna mig en hammare. Hammare funkade bra och ta sig in med :).
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Tobbe_N skrev:
hammare.... slog du sönder rutan??? hoppas du skämtar
Verkar väl dumt att ha sönder nåt annat dyrt? Klart jag smacka rutan.... Kryllar av glasmästare därute som vill ha jobb :)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top