Dagens status för Bulten (uppdateras fortlöpande)

Grusigt i många högerkurvor.

Last edited:
Någon som har en aktuell status för bulten?

Verkar ju som att en hel del kör där nu med tanke på bildtrådarna...

Är gruset borta möjligen..?

Någon som har en aktuell status för bulten?

Verkar ju som att en hel del kör där nu med tanke på bildtrådarna...

Är gruset borta möjligen..?

Såg bra ut i söndags, men man får vänta tills dom sopat rent efter lastbilarna på vardagar. Efter 17-18 brukar det vara fint igen :tummenupp

körde en sväng idag och ifrån lida va det fint, dock va det väldigt mycket guck på vägen i den där kurvan det är känt för att va guck i.
mycket grus i den skarpa kurvan efter man svänger höger mor rosenhill.

Fint underlag idag sånär på något grått damm/lera? Ser ut som om nån tappat ut cementpulver lite här och där. Oklart om det påverkar greppet. Höll mig kvar på vägen men jag kör ju lugnt och fint.

Fint underlag idag sånär på något grått damm/lera? Ser ut som om nån tappat ut cementpulver lite här och där. Oklart om det påverkar greppet. Höll mig kvar på vägen men jag kör ju lugnt och fint.

Ja nått grått skit i några kurvor sen grus i mitten sista vägen mot rosenhill och nån som hade kört ut från skogen med leriga däck vid fotokurvan så det var halt där med...

Ja nått grått skit i några kurvor sen grus i mitten sista vägen mot rosenhill och nån som hade kört ut från skogen med leriga däck vid fotokurvan så det var halt där med...
Det gråa var saneringsmedel efter oljespill i kurvor.

Det är skördetid nu så därav jord vid fotokurvan.

Bifogat

• fkslatter.jpg
    fkslatter.jpg
    47.5 KB · Visningar: 198
Början av bulten vid tungelsta strax innan första kameran ligger det en skopa vetemjöl som är väldigt hal.

Nån har gått ner i diket vid den där grustaget (eller vad det är typ mitt på Bulten strax innan är en crossbana?) och dragit upp massa jord och skit på vägen (ligger iofs mest ute till höger)

Ta det piano om ni ska ut :)
Lär vara lite bråte där.

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk

Bifogat

• uploadfromtaptalk1316096866717.jpg
    uploadfromtaptalk1316096866717.jpg
    72 KB · Visningar: 143
grusfritt hela sträckan , kom lite blött från himmelen , kändes MYCKET halare än vid normal blöt vägbana vissa kurvor .... lövhalka ? :va

grusfritt hela sträckan , kom lite blött från himmelen , kändes MYCKET halare än vid normal blöt vägbana vissa kurvor .... lövhalka ? :va

Jo det ligger ett skikt med packad sand och skit på många delar nu, märks inte när den är torr (förutom den ljusbruna nyansen) men blir en hal sörja så fort det blir fuktigt. Dags för ett redigt skyfall som tvättar rent den :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!