Dagens skönhetsideal rör inte oss män?

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Jag läste på aftonbladet i någon disskusion om att män får fel ideal av alla utvik vi ser och därefter påverkas tjejerna som gör skönhetsoperationer, mår dåligt osv... So what? Killar gillar snygga tjejer! Tjejer gillar snygga killar?

Det som störde mig så otroligt mycket var att jag lever på gymmet för att se bättre ut, jag tänker på vad jag äter, jag tänker på vad jag klär på mig, jag solar och ja, listan kan göras lång. Och jag är kille.

Men det är fan inte en enda tjej som tänker på det? Killar gör ju fan skönhetsoperationer, och ångest över sin kukstorlek är väl inte ovanligt heller!

Finns det inga puckade feminister som tänker på oss killar?? Ja menar, magrutorna som bossmodellerna har kommer jag aldrig att få... *ångest*

:D

Att dagens skönhetsideal inte rör oss män är givetvis ett starkt påstående, men vi upplever knappast samma press som tjejerna. Det är faktiskt ganska ok för en kille att helt skita i utseendet; det är inte så att hela världen faller samman för det om man säger så (jag är ett levande exempel :hihi).

Nja, felet är att kvinnoidealet idag, nästan kräver en operation. Det är få (utviks-)modeller som INTE opererat, lyft eller lagt in. Ofta till orealistiska proportioner. Det är inte riktigt samma krav på en kille.

Felet blir att naturligt = ute, medan opererat = inne. Grejen är bara att vem som helst (nästan) kan bli modell bara med lite operationer. Jag säger bara Miriam... :fakta :hihi

SFB skrev:
Jag läste på aftonbladet i någon disskusion om att män får fel ideal av alla utvik vi ser och därefter påverkas tjejerna som gör skönhetsoperationer, mår dåligt osv... So what? Killar gillar snygga tjejer! Tjejer gillar snygga killar?

Det som störde mig så otroligt mycket var att jag lever på gymmet för att se bättre ut, jag tänker på vad jag äter, jag tänker på vad jag klär på mig, jag solar och ja, listan kan göras lång. Och jag är kille.

Men det är fan inte en enda tjej som tänker på det? Killar gör ju fan skönhetsoperationer, och ångest över sin kukstorlek är väl inte ovanligt heller!

Finns det inga puckade feminister som tänker på oss killar?? Ja menar, magrutorna som bossmodellerna har kommer jag aldrig att få... *ångest*

Skönhetsoperationer, kukångest, leva på gym, jag fattar nada. Får inte in det i huvet och vi pratade om män?

SFB skrev:

Hehe, ingen som kör sv650 borde han någon som helst koll på manlighet :hihi

SFB skrev:
So what? Killar gillar snygga tjejer! Tjejer gillar snygga killar?

Jo, men synen på VAD som är snyggt hos respektive kön har svängt fram och tillbaka ganska så ordentligt under årens lopp. Vilket innebär att viss prägling av miljö sker angående skönhetsidealet.

gladh

exiteme skrev:
Nja, felet är att kvinnoidealet idag, nästan kräver en operation. Det är få (utviks-)modeller som INTE opererat, lyft eller lagt in. Ofta till orealistiska proportioner. Det är inte riktigt samma krav på en kille.

Felet blir att naturligt = ute, medan opererat = inne. Grejen är bara att vem som helst (nästan) kan bli modell bara med lite operationer. Jag säger bara Miriam... :fakta :hihi

Miram hade bara käkat hormoner och sånt, och endast "bystoperation" ;)

hmm, hos killar är det nog oftare så att tjejerna ser till hur vi klär oss, vad vi åker för bil/mc, det är så att pengar spelar större roll.
hos tjejer är det utseéndet, hos killar pengar...

som en kille som e ful, klär sig snyggt, har en Rolex osv, får lättare ragg på krogen än vad en kille som e "hyfsat snygg" eller rent av "snygg" (tolkningsfråga) men har en T-shirt i Jeans modell "Vanliga".

capi skrev:

Fyyy, den var låg. :mad: Den låter nog manligare än din nedrans bikupa :arsele . Hehe, men vi ska inte in på en sån diskussion... :tungan

Jo, jag överdrev väl en smula iofs! Men männens ideal är inte gratis dom heller! Sen vad var och en tycker är attraktivt behöver ju inte ha något med ideal att göra!

Varför bantar så många till sommaren? För att dom vill bli snyggare, det är ju inte bara tjejer som gör det! Enkelt exempel, idealet är att vara vältränad inte fet.

För att en kille ska bli modell så krävs det jobb också! Inte bara tjejer som gör skönhetsoperationer!

Jag blev bara så arg när jag läste på aftonbladet, konstigt ämne att diskutera kanske...

Fluxir skrev:
hmm, hos killar är det nog oftare så att tjejerna ser till hur vi klär oss, vad vi åker för bil/mc, det är så att pengar spelar större roll.
hos tjejer är det utseéndet, hos killar pengar...

som en kille som e ful, klär sig snyggt, har en Rolex osv, får lättare ragg på krogen än vad en kille som e "hyfsat snygg" eller rent av "snygg" (tolkningsfråga) men har en T-shirt i Jeans modell "Vanliga".
Ok, vad bra att jag är fattig då för då sorteras tjejerna som bedömer en efter sådana attribut bort på en gång :)

capi skrev:

Jag kör sv. Har inte så mycket pengar. Är inte direkt vältränad. Får alltid hugg på krogen med min otroliga charm och utstrålning!! :fatta! :D :D :tummenupp

Smaken är som baken. Det är ju tur att inte alla ser likadana ut heller.
De flesta är nog måna om sitt yttre, mer eller mindre. Men en del bryr sig mindre och andra lever för att uppnå... ja... någonting..

Åt helvete med alla idealen, man skall vara som man är.

Jag tycker det är så löjligt att ge killar allt ansvar för tjejers utseendekrav. Jag känner många tjejer som förgyller sin dag med att titta i sina Solo tidningar, handla kläder och planera hur de ska se ut till nästa fest. Många tjejers enda och största intresse är att läsa om mode, köpa kläder, smink mm. Helt enkelt deras största intresse är att se så bra ut som möjligt. Jag anser att många tjejer skapar sina egna utseendekrav.

\Masonit

Masonit skrev:
Jag tycker det är så löjligt att ge killar allt ansvar för tjejers utseendekrav. Jag känner många tjejer som förgyller sin dag med att titta i sina Solo tidningar, handla kläder och planera hur de ska se ut till nästa fest. Många tjejers enda och största intresse är att läsa om mode, köpa kläder, smink mm. Helt enkelt deras största intresse är att se så bra ut som möjligt. Jag anser att många tjejer skapar sina egna utseendekrav.
\Masonit

Jag instämmer helt. Men det är skönare att skylla ifrån sig.
Visserligen bidrar media/killarna också, men man har ju också något som kallas fri vilja..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman