Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

"ring även för info.."
Undrar va for info saljaren kan ge?
Men som sagt tillgang och efterfragan![]()
Prylens livshistoria, stamtavla, utfodringsrutiner, mm..
Sen ska man nog passa sig för vad man köper om man inte har full koll heller, det kan ju faktiskt vara ett kamprör.

Ett bra sätt att upptäcka aggressioner är att stirra den i ögonen. Stirrar den tillbaka skall man akta sig. Rörbett är inte att leka med
För övrigt tycker jag inte att det är etiskt korrekt att stympa röret 30 cm från slutburken. Bara för att passar oss bättre så är det fortfarande ett rör det handlar om, och bör behandlas därefter.

Självfallet! Dom har såklart känslor, precis som oss. Och dessutom finns det redan rörvaccin, så slipper man oroa sig om man blir biten.
Men rörrättsaktivisterna är fan inte kloka, jag har hört att dom släpper ut rör från järnhandlare. Jag tror att det är fel väg att gå för att stoppa stympningarna.
Om det finns något rör här som känner sig kränkt förresten, så går det att kontakta RRIS (Rörens Rätt i Samhället) för att få hjälp.
Jo, men som jag uppfattade det säljer han ett rör som är oanvändbart om man inte har möjlighet att svetsa fast en hemmagjord ljuddämpare. Och om det finns möjlighet att svetsas, sågas och borras (vilket ju krävs för att tillverka ljuddämparen) så tillverkar man ju den där delen på 20 minuter och för mindre än 50 kr.Ja jag skulle då inte tillverka en dylik tingest för mindre än 450 kr.
Lämna in lite ritningar till en konstruktör på samma rör och du får betala långt mer än 450 kr. Så dyrt? Nej!
Jo, men som jag uppfattade det säljer han ett rör som är oanvändbart om man inte har möjlighet att svetsa fast en hemmagjord ljuddämpare. Och om det finns möjlighet att svetsas, sågas och borras (vilket ju krävs för att tillverka ljuddämparen) så tillverkar man ju den där delen på 20 minuter och för mindre än 50 kr.
Du har rätt, tiden var en underdrift. Om man räknar mätningar, åka till affär och köpa rör och andra delar blir det nog några timmar. Men om man har alla grejer och har färdigmätt allt, med vinkelslipen i handen borde det gå på 20 minuter, om man springer till svetsen, hehe.I sådana fall kommer jag hädanefter att lämna in alla mina saker till dig i fortsättningen!![]()
Jag kan till och med sätta en peng på att du inte klarar av att göra den där på 20 minuter och med arbetstid inräknad för mindre än 50 kr.
Jag gjorde en adapter för ett öppet luftfilter för nån månad sedan. Ingen avancerad sak alls men den tog uppskattningsvis tre-fyra timmar att få till från början till slut med mätningar/lack etc.
Vill du sätta emot?
Du har rätt, tiden var en underdrift. Om man räknar mätningar, åka till affär och köpa rör och andra delar blir det nog några timmar. Men om man har alla grejer och har färdigmätt allt, med vinkelslipen i handen borde det gå på 20 minuter, om man springer till svetsen, hehe.
Det går iaf fortare än att få hem med posten.

I sådana fall kommer jag hädanefter att lämna in alla mina saker till dig i fortsättningen!![]()
Jag kan till och med sätta en peng på att du inte klarar av att göra den där på 20 minuter och med arbetstid inräknad för mindre än 50 kr.
Jag gjorde en adapter för ett öppet luftfilter för nån månad sedan. Ingen avancerad sak alls men den tog uppskattningsvis tre-fyra timmar att få till från början till slut med mätningar/lack etc.
Vill du sätta emot?

Den e' sexe' ändå.![]()
![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|