Dagens repa på SRW 17/7

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gick som vanligt lite yxigt i första passet, men sen släppte det, kul när man hittar flytet, trivs bra på denna bana och vi är ett härligt gäng som kör på söndagar.

Tack alla funkisar & SSEMSE :Bugar

Var där och kikade lite vid 17.30-18.00, så riktigt kul ut :)

Funderar på att boka in mig för en av de lediga gröna platserna på heldagen den 24e och ångrar bittert att jag inte gick med i SSEMSE i vintras! :gnissla

Flyt var svårfunnet idag. Dom första passen kändes som det gick långsammare än dom våta passen förra gången o då undrar man ju vad som är fel. :va

Sista passet vet jag inte riktigt vad som hände, men vips så försvann 3 sekunder på varvtiden. Alltid kul att kunna avsluta på det viset. :banana

Flyt???

Från att ha varit en av de snabbaste på denna bana så är jag nog långsammast nu. (iaf i Vit grupp)

Fan, körningen kändes bra på Sviestad trots att tiderna inte var så bra... idag funkade det inte alls.
Ryggen kändes kass igen + ont i resten av kroppen... (Skulle nog tränat lite mer kanske...)

Känns det så här i Karlskoga så är det ett under om jag kvalar in.

Json skrev:
Från att ha varit en av de snabbaste på denna bana så är jag nog långsammast nu. (iaf i Vit grupp).
Du har väl inget att klaga på. Jag har gått från att vara långsammast i vit grupp till att vara långsammast i röd grupp. Hade jag kört i gul grupp hade jag varit långsammast där också.

SRW hatar mig :mad: :kulspruta

Vad är det som gör att man blir så vansinnigt trött i vänster handled :confused:

Bingo skrev:
Vad är det som gör att man blir så vansinnigt trött i vänster handled :confused:
Min gissning är att du spänner dig. Speciellt som banan hatar dig. :)

Jag märker ofta att jag har alldeles för stela armar och framför allt vänster då (eftersom SRW har så förbannat många vänstersvängar...), det är som att jag "hänger" på vänster arm vid nerläggen.

Det märks tydligt när man försöker slappna av hur cykeln trillar några cm med en gång (i nerlägg då...) och saker flyter betydligt bättre.

Eller så får du skaffa en Kawa. Underbar hoj på bana. Lite lätt nervös i framvagnen när man drar på lite, men det bidrar mest med lite extra spänningspoäng. :tungan
Det är tom så en stuntodugling som jag lyckas få (om en extremt litet) hjullyft på vägen ut på nya start o mål.
Dags för en styrdämpare månne...

Bingo skrev:
Du har väl inget att klaga på. Jag har gått från att vara långsammast i vit grupp till att vara långsammast i röd grupp. Hade jag kört i gul grupp hade jag varit långsammast där också.

SRW hatar mig :mad: :kulspruta

Än så länge är det en bit kvar innan du behöver vara aldra långsammast :(
Jag blir lika jävla trött i höger hand och det lär ju inte vara för att jag gasar för mycket så ... :va

CorbenDallas skrev:
Eller så får du skaffa en Kawa.
Det verkade ganska förnuftigt, det du skrev. Men när jag kom till meningen ovan insåg jag direkt att dig kan man inte ta på allvar :tummenner :D

Rogerr skrev:
Än så länge är det en bit kvar innan du behöver vara aldra långsammast :(
Jag blir lika jävla trött i höger hand och det lär ju inte vara för att jag gasar för mycket så ... :va
Men vad är detta!? Först ska man behöva läsa corbens tokerier. Och redan i nästa inlägg står det i stora gröna bokstäver "Köp Kawan!". Är det en komplott detta? Va :mad: :kulspruta

Diablo!! Per!! Fulrettaägare! Fulhojracing.com!!!!

Min plånbok ligger i din bil!!!!
Ring mig, du svarar ju inte din förbannade drul!!! :mad: :mad:

CorbenDallas skrev:
Eller så får du skaffa en Kawa. Underbar hoj på bana. Lite lätt nervös i framvagnen när man drar på lite... ...Det är tom så en stuntodugling som jag lyckas få (om en extremt litet) hjullyft på vägen ut på nya start o mål.

:Bugar Kawan är hur grym som helst... älskar när den lyfter när man drar på på rakorna även om man ligger platt på tanken! ok, ok, det är kanske bara ett lyft på 1cm, men nog för att de ska kittla i maggen! :tummenupp

Får börja med att tacka

Alla funkisar,arrangörer till en bra dag.
Detta var min första körning här på sturup på två år,
men banan käns fortfarande igen.Tvära böjar ,svårt Att hålla en hög ingångshastighet till kurvorna för dom kniper ofta i slutet(inte i nya partiet).Jag personligen gilla vänstern efter depå rakan,påminer om Anderstorp kan hålla hög fart som fan o drifta ut till ett framhjulslyft på bakrakan(Fetttt),för att bara vrålköra i nästa vänster o hoppas på att det inte släpper så man åker över räcket.Däremot tyckte jag inte avåkningszoner fanns på denna bana,känns som räcke o betongmurar är nära banan.

Vad gäller tider blev jag klockad till 1.10 - 1.11

Tack för mig

CorbenDallas skrev:
Min plånbok ligger i din bil!!!!
Ring mig, du svarar ju inte din förbannade drul!!! :mad: :mad:

Malmö - Österlen: 11 timmar med Corben som vägvisare. Inte konstigt att man hann tömma ditt konto... :tungan Fast det hade å andra sidan räckt med de sedvanliga fyra sekunderna... :D

Kanondag på SRW igen! :tummenupp till arrangörer och funktionärer!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien