Dagens reklamfilm

Vad är kreatör?
Det låter som en sån där hittapå-titel. Ungefär som lokalvårdare, förskollärare eller entrevärd.

Vad heter yrket på riktigt?

om vi säger såhär, så att både du och resten av sh-packet förstår:

den reklamfilmen du just sett på tv, eller annonsen i tidningen du sett, eller kanske en kul youtubefilm som ser äkta ut men egentligen är fejkad och säljer tex skateboard, har någon kommit på. denna någon är jag - jag kommer på idéer åt våra kunder, där jag efter att ha sålt in idén till kund, tar in en regissör ifall det är en film vi ska göra eller en fotograf ifall det är en annons vi ska göra.

you get it?

på mitt visitkort står det dock art director - http://sv.wikipedia.org/wiki/Art_director

men jag föredrar 'kreatör' eftersom numera går 'man över titelgränserna' vad gäller art director som jobbar ihop med en copywriter (http://sv.wikipedia.org/wiki/Copywriter)

you still get it?

Den där var det bra länge sen man såg. Det tuffa är att den är helt o-animerad. Har för mig dom gjorde över 600 omtagningar. Dock ingen som blev helt perfekt så dom klippte ihop två klipp där den ovala ljuddämparen rullar.

Jo det var mkt snack när den kom, mest kritik tror jag de fick för däcken men det skulle vara vikter i dem och på så vis fick de detta att funka, ser ju inte helt naturligt ut =) Kreativ reklam iaf.

Bwahahahahaha, veckans skratt :) (tänker på ICA-Ulf som fått hybris och ska ha Porsche som tjänstebiiiiil i en film)

Undrar hur många som bröt röven innan de satte den sekvensen :D

Jo det var mkt snack när den kom, mest kritik tror jag de fick för däcken men det skulle vara vikter i dem och på så vis fick de detta att funka, ser ju inte helt naturligt ut =) Kreativ reklam iaf.

[YOUTUBE-ID]Kh4zWeUDW-E[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]s_TkN7nmpLk&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
De där hade jag fakktiskt inte sett =) Då återstår bara en fråga:

Vad kosta sig allt det där?

Men sånt brukar de ju inte vilja avslöja, i slutändan är det iofs inte en Accord jag kommer ihåg av den där reklamfilmen. Honda sätter sig i skallen iofs men jag tycker reklamen i sig är för bra för att framhäva produkten i fråga...

Jag gillar den här, både för att den är bra, och för att den gjorde skillnad. Greenpeace anklagar Nestle för att använda palmolja i sina produkter. Framställningen av palmolja skövlar regnskog. Efter filmen släppts meddelade Nestle att de slutar använda palmolja.
[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VaJjPRwExO8&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/VaJjPRwExO8&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Det går att förändra världen, glöm inte det!

swedish fish (amerikansk godis):

[YOUTUBE-ID]Kpzs3nXjwAQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]hpbihmqkNYc[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]H_NDJ4F99OI&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Vet inte hur söndertjatad den är eftersom jag inte ser på tv, men

[YOUTUBE-ID]LO5j3epzeZs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]mMJ9vGBavxE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]CVS1UfCfxlU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]oe_lmeQQ1vs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]xvmrzV92Dnw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]GhOo7yt7iBE[/YOUTUBE-ID]

shit vad sämst...

Du som verkar ha tillgång till allt material genom jobbet, kan du inte gräva fram den gamla hederlige bävernylonsoverall reklamen?
Den med farsan som sytt en overall åt grabben, med bäversvans?

Du som verkar ha tillgång till allt material genom jobbet, kan du inte gräva fram den gamla hederlige bävernylonsoverall reklamen?
Den med farsan som sytt en overall åt grabben, med bäversvans?

det var länge sen, den är bra.

ska se vad jag kan göra, lovar inget dock.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti