Dagens Pucko

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Skulle vilja utse min granne till dagens klantskalle. Han har en BMW M5 -98 grannen skulle vara lite händig och byta olja själv. Allt gick bra han tömde gammla oljan och skruvade i nytt filter. Han glömde dock att fylla på med ny olja :banana . Startade bilen och stack.

Känns inte ens värt att vara skadeglad i detta fall man ska nog bara tycka synd om han :(

Fy fan va surt... och du hann inte säga till han antar jag... :(

SvartR1a skrev:
Skulle vilja utse min granne till dagens klantskalle. Han har en BMW M5 -98 grannen skulle vara lite händig och byta olja själv. Allt gick bra han tömde gammla oljan och skruvade i nytt filter. Han glömde dock att fylla på med ny olja :banana . Startade bilen och stack.

Känns inte ens värt att vara skadeglad i detta fall man ska nog bara tycka synd om han :(

Aj aj aj.. stackare.. :gnissla

Skadeglädje är den enda sanna glädjen, hur många hade skrattat åt er om ni hade gjort samma sak.
Just det.. :hihi

Olander skrev:
Skadeglädje är den enda sanna glädjen, hur många hade skrattat åt er om ni hade gjort samma sak.
Just det.. :hihi

Vet inte hur många som skulle skatta, men jag vet många som skulle gråta med mig...
Beror lite på, om snubben är mångmiljonär spelar det ingen roll, men
har han sparat ihop pengar till sin drömbil så är det ju verkligen synd om honom...

kinesen skrev:
Saknar kebab-räsers oljetryckslampa...?
Här nere i skåne kallar vi sådana bilar för KokainSläde. :fyllisar

haha, ja. mkt ska man höra innan örona trillar av :rolleyes: :hihi

edit: lite roligt var ju inlägget under :hihi :rofl :D

Last edited:
SvartR1a skrev:
Skulle vilja utse min granne till dagens klantskalle. Han har en BMW M5 -98.

Inte för att leka farbror duktig, men är du säker på årsmodellen?

M5 E34 slutade tillverkas -95, och efterföljaren M5 E39 kom inte förrän -99.

EDIT: Grannen förtjänar åtminstone en klapp på axel. :(

kinesen skrev:
Saknar kebab-räsers oljetryckslampa...?
Här nere i skåne kallar vi sådana bilar för KokainSläde. :fyllisar
Jaja, men det är väl mest för att ni inte kan säga rrrrrrrrrrrr! :D

Oljetryckslampa finns givetvis. Kör man endå så är man :kocko och får helt enkelt skylla sig själv.

Och ser man inte att den är tänd så är man amatör endå.

tycon1 skrev:
Hoppas han bara åker till affärn och tillbaka, då behöver det inte hända något allvarligt...Klantigt iaf :7peta

Jodå. Det händer något allvarligt om inte affären är en sisådär 2 sekunder bort.:nicka

juha01 skrev:
Jodå. Det händer något allvarligt om inte affären är en sisådär 2 sekunder bort.:nicka

Nja, även en toppmodern pizzabudbil klarar sig utan olja lite längre än så, men inte f-n är det nyttigt.
Jag har själv kört med så lite olja att dom hydrauliska lyftarna har slammrat, men efter påfyllning så har det blivit tyst, IAF efter ett tag, för dom luftar sig lite sakta när dom har gått tomma.
( förtydligande: om oljan inte räcker till att fylla lyftarna så suger oljepumpen luft, ergo faller trycket i hela morotorn, en viss smörjning når fram till ram/vevlager men inte möcke)

Anthrax skrev:
Inte för att leka farbror duktig, men är du säker på årsmodellen?

M5 E34 slutade tillverkas -95, och efterföljaren M5 E39 kom inte förrän -99.

EDIT: Grannen förtjänar åtminstone en klapp på axel. :(

Så du menar på fullt allvar att M5:or INTE finns som årsmodell -96, -97 och -98 ? Det låter i mina öron VÄLDIGT otrolig. Måste jag ta reda på fakta eller garanterar du att detta är korrekta uppgifter?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år