Dagens proteintips.

crossniklas skrev:
2416592 Hur smakar Kesella egentligen? Jag är ingen höjdare på att äta vanlig ost direkt ur kylskåpet om man säger så... :näsblod
Jag är riktigt svag för t ex naturell yoghurt och de flesta andra mjölkprodukter. Men just kesella kan jag aldrig äta som det är, smakar något åt gummihållet. Men något som jag har upptäkt är att om man tinar frysta jordgubbar och mosar dom med banan och blandar med kesella så blir det riktigt gott.

Kräftor... 80% protein enligt en ytterst osäker källa. Bekräfta (ahah beKRÄFTA :rolleyes: ) det gärna...

Man kan baka muffins på proteinpulver annars. Lite roligare att äta än en burk kesella...

Varför inte välja en proteinshake istället förresten? :confused:

Hsb-Chrille skrev:
2417018 Kräftor... 80% protein enligt en ytterst osäker källa. Bekräfta (ahah beKRÄFTA :rolleyes: ) det gärna...
Jag har snarare för mig att det ligger nånstans mellan 15-25% beroende på sort.

Haha, bekräfta. Där satt den! :rolleyes:

Lugn skrev:
2417093
Varför inte välja en proteinshake istället förresten? :confused:

Är ju kul att pröva annat protein med sjysst innehåll och prova som bra byggarmellanmål! :)

Förresten, vad kör ni på för proteinpulver. Jag rekomenderar till er ÖB's proteinpulver. Heter Axxelerator. Innehåller i det stora 40gr protein, 20gr kolhydrater, 250cal om jag sitter här och inte läser från förpackningen. Det bästa är priset. 180kr för 15portioner! :tummenupp

crossniklas skrev:
2417548
Förresten, vad kör ni på för proteinpulver.

Just nu; Premium Nutrition, Whey Vantage:

20g proteiner
6g kolhydrater
104 kcal

48 portioner för 250kr

Annars Amplify med ungefär samma innehåll och pris.

Hsb-Chrille skrev:
2417018 Kräftor... 80% protein enligt en ytterst osäker källa. Bekräfta (ahah beKRÄFTA :rolleyes: ) det gärna...

Kräfta 100g
14,6g protein
1,2g kolhydrat
0,5g fett
69 kcal

Lugn skrev:
2417658 ööhh, va? :va

Det där får du gärna utveckla.
Var reportage på rapport eller aktuellt för några år sedan om att många kosttilskott och kreatin innehöll förbjudna substanser. En av substanserna var visst prohormoner.

Sanningshalt? Vettefan.
Är det samma nu? Vettefan.

Last edited:
stoffer skrev:
2417662
Var reportage på rapport eller aktuellt för några år sedan om att många kosttilskott och kreatin innehöll förbjudna substanser. En av substanserna var visst prohormoner.

Sanningshalt? Vettefan.
Är det samma nu? Vettefan.

Hur påverkar dessa hormoner kroppen? Är det på nåt sätt skadligt? :confused:

Lugn skrev:
2417665 Hur påverkar dessa hormoner kroppen? Är det på nåt sätt skadligt? :confused:
Jag vet fakiskt inte, men såhär skriver en på kolozzeum (jag vet, vilken källa :rolleyes:)

"prohormon - förstadie till ett hormon i tränings-/tillskotssammanhang oftast testosteron eller nandrolon.

Ger sällan några AAS-liknande effekter - men kan däremot ge samma tråkiga bieffekter.

Don't waste your money.

Dessutom är det i Sverige lika olagligt/otillåtet som steoider i dopingtestsammanhang."

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1259440&postcount=2

EDIT: Mer diskussion om ämnet: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=61816&highlight=prohormon

Last edited:
Markus skrev:
Jupp. Jag ska prova igen idag fast med lättkeso och med mindre lök.
Det var kanska gott i övrigt, kryddas med citronpeppar helst, fast det hade jag inte hemma ska fixa det med.

sEiKo skrev:
2418558 Jupp. Jag ska prova igen idag fast med lättkeso och med mindre lök.
Det var kanska gott i övrigt, kryddas med citronpeppar helst, fast det hade jag inte hemma ska fixa det med.

Lättkeso smakar ju riktigt jävla illa i ren form så det kan inte bli annat än flopp igen tror jag. :)

Markus skrev:
2418595 Lättkeso smakar ju riktigt jävla illa i ren form så det kan inte bli annat än flopp igen tror jag. :)
Jag tycker det är godare än kvarg/kesella, har det som pålägg på mackan. men det är jag det=)

Proteinshake!!

Ta det största glaset i köket (vas el dylikt), knäck i 6st äggvitor(släng gulan).
Häll i ca 2 skopor valfritt (protein) kosttillskott, t.ex. Twinlab RXfuel, Dietfuel eller Super Gainer(choklad gillar jag bäst).
Ett par skedar vaniljglass (light?) , fyll upp med lättmjölk ,kör med stavmixern en stund sen e det bara å kränga... Du behöver inte äta mer den kvällen sen...
E man "stor" i maten kan man ta fler äggvitor eller skita i att slänga hälften av gulorna.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025