Dagens nyheter:s nya fina funktion

De flesta webbläsare har en funktion som heter "privat surf", aktivera den så brukar det gå att fortsätta läsa :tummenupp

Värre är det med den lokala tidningen här nere, Ystads Allehanda. Går inte att läsa en enda artikel utan att betala, och även om man betalar strular det så mycket att man ändå inte kan läsa många av artiklarna :gnissla

Och vem ska betala att du ska läsa gratis då? Kanske något parti eller företag som vill. . . . Blir säkert en bra tidning. ;)

Har dom haft minst 2 veckor. Inga problem att komma runt, både med "privat surf" enligt inlägg ovan, eller en enkel konfiguration hur man tillåter cookies att sparas...

Och vem ska betala att du ska läsa gratis då? Kanske något parti eller företag som vill. . . . Blir säkert en bra tidning. ;)

Finns mycket som finansieras av främst företag men även parti, det brukar kallas reklam, varit och är ganska standard i tidningsvärlden dessutom. Sen att dagens journalism och (mass)media bara blivit sämre och sämre gör ju varken läsarna eller företagen sugna på att "investera" sin tid/pengar.

Någon annan som noterat att mängden artiklar man kan kommentera på gått från "pinsamt lågt antal redan från början" till "obefintligt med undantag för onödiga artiklar om vilket färgval Charlotta Perrelli gjorde vid sitt senaste (sponsrade) bilköp"?... :zpy

Bestämde mig för att inte läsa en enda nyhetstidning* eller besöka deras hemsidor under 2015, tror på ett bättre välbefinnande med att undvika nonsens och sensationsjournalistisk.

*skvallerpress är en bättre benämning för det mesta

Finns mycket som finansieras av främst företag men även parti, det brukar kallas reklam, varit och är ganska standard i tidningsvärlden dessutom. Sen att dagens journalism och (mass)media bara blivit sämre och sämre gör ju varken läsarna eller företagen sugna på att "investera" sin tid/pengar.

Någon annan som noterat att mängden artiklar man kan kommentera på gått från "pinsamt lågt antal redan från början" till "obefintligt med undantag för onödiga artiklar om vilket färgval Charlotta Perrelli gjorde vid sitt senaste (sponsrade) bilköp"?... :zpy

Du förstår mycket väl vad jag menar och inte är det reklam. Att dom måste börja ta betalt för nät-publikationen är ju en effekt av att pappers-tidningen, som tidigare helt bekostade den digitala, tappar läsare. Om journalisterna ska kunna få lön så behöver pengar komma in, antingen genom att vi pröjsar eller att någon "sponsor" ev. tar den rollen. Jag för min del föredrar att betala framför att ex. ett företag/parti står bakom och avgör vad som ska/inte ska publiceras.

Du förstår mycket väl vad jag menar och inte är det reklam. Att dom måste börja ta betalt för nät-publikationen är ju en effekt av att pappers-tidningen, som tidigare helt bekostade den digitala, tappar läsare. Om journalisterna ska kunna få lön så behöver pengar komma in, antingen genom att vi pröjsar eller att någon "sponsor" ev. tar den rollen. Jag för min del föredrar att betala framför att ex. ett företag/parti står bakom och avgör vad som ska/inte ska publiceras.

Indirekt sponsrat av papperstidningen, papperstidningen är direkt sponsrad av tidningsstödet som alla goda medborgare betalar oavsett om de läser skiten eller inte.

5 400 000kr år 2012 för DN

Bara att avbryta sidladdning när sidan laddas, så hinner den inte ladda det sista....

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back