Dagens moppepojkar.

Jag körde variatormoppe till jobbet i morse, en anledning kan vara att dom slår över i fyrtakt och om man då "mjölkar" på gasen så kan man lura dom att öka lite till.

Min moppe fyrtaktade dock hela vägen, dom ska göra det kinesmopparna...

Min ena moppe fyrtaktade med, men då var det ju bara att vrida på munstycket. Har den fina finessen försvunnit på de nya fina plastpulkorna? :)

Själv ha jag upptäckt ett lustigt fenomen när man kommer ikapp en eller flera moppar och lägger sig bakom en stund: de kan fan vrida huvudet 360grader.
Verkar som att backspegel inte är coolt på moppe så därför lär de sig att vrida skallen rakt bakåt, glo en stund -kolla framåt -snurra hövvet bakåt igen, glo en sund osv....
Själv klarar jag max +/- 90 grader, beror det på att jag hade backspegel på moppen då det begav sig?

För övrigt: att ha hjälmen halvvägs på huvudet förekom även under antiken, såg en byst i marmor av en krigare på British museum där han hade stridshjälmen monterad så som moppefjun har idag.

För övrigt: att ha hjälmen halvvägs på huvudet förekom även under antiken, såg en byst i marmor av en krigare på British museum där han hade stridshjälmen monterad så som moppefjun har idag.
De finns i brons också. Athena:
2D-Athena-Bronze.jpg

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul