Dagens metro - Polisen maktlös inför tävlande mc-förare (sjöbo)

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Ett tag sen man var där nere nu... ska kanska passa på nästa Onsdag innan helvetet brakar loss :)

metro.jpg

Det här måste ju vara ett fall för Kurt Wallander, fast har ni tur kanske hans dotter Linda tar fast er istället :tuttar

Detta är ju ohyggligt. Inför genast elektroniska fotbojor på alla hojåkare så de tvingas torrbryta i garaget istället för att utgöra denna omstörtande samhällsfara.

Vad har fram och bakhjulsåkande med streetrace å göra?

1000 motorcyklar på en och samma flygraka?? Låter som en riktig folkrörelse.

journalister

De va tamejfan den sämsta skrivna artikel jag har läst i hela mitt liv!
Snacka om att tappa sakfrågan, vem fan kör på bakhjulet frivilligt i ett streetrace?
Och om man nu gör det på en flygraka så spelar det väl ingen roll så länge det inte e biltrafik eller för all del flygtrafik samtidigt!
haha De drar fram och tillbaka på vägen. När vart det olagligt?

furiousrage skrev:

Det KAN ju vara så att dom kör lite för fort ibland också, för det är väl inte inhägnat område antar jag.

Ka11e skrev:
Ett tag sen man var där nere nu... ska kanska passa på nästa Onsdag innan helvetet brakar loss :)

Såg i artikeln att det stod att en Hovrättsdom från 2002 slagit fast att det inte framhjuls- eller bakhjulsåka kunde betraktas som vårdslöshets i trafik??

Såg jag rätt eller är jag fortfarande lite för morgontrött? Är det alltså tillåtet? :confused:

LocDog skrev:
Såg i artikeln att det stod att en Hovrättsdom från 2002 slagit fast att det inte framhjuls- eller bakhjulsåka kunde betraktas som vårdslöshets i trafik??

Såg jag rätt eller är jag fortfarande lite för morgontrött? Är det alltså tillåtet? :confused:

Hovrättsdomen säger att det bakhjulsåka inte automatiskt innebär vårdslöshet i trafik. Om det är ett ofrivilligt framhjuslyft eller om du har full kontroll över wheelandet kan du komma undan. Risken finns dock fortfarande att du åker dit för vårdslöshet i trafik om farbror blå ser dig leka på bakhjulet.

furiousrage skrev:
De va tamejfan den sämsta skrivna artikel jag har läst i hela mitt liv!
Snacka om att tappa sakfrågan, vem fan kör på bakhjulet frivilligt i ett streetrace?
Och om man nu gör det på en flygraka så spelar det väl ingen roll så länge det inte e biltrafik eller för all del flygtrafik samtidigt!
Min tanke med, riktigt dåligt skrivet....

LocDog skrev:

Sålänge du inte kör för fort och det är kontrollerat får de svårt och fälla dig.
Är man skicklig kan man ju inte vara vårdslös.

Mr K skrev:
Sålänge du inte kör för fort och det är kontrollerat får de svårt och fälla dig.
Är man skicklig kan man ju inte vara vårdslös.
Håller med dig Mr K men om man wheelar mitt i en folkmassa eller mitt i stan så kan man nog åka dit för vårdslöshet iallafall.
Men din dom är ju ett guldkorn iallafall, scanna och lägg upp så att folk som wheelar kan den i bakfickan! Kan ju vara lite kul att jävlas tillbaka nån gång. :lol

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra