Dagens kvällsträning 28/8 på Knudan

Jag tycker man skall försöka ordna så det blir tre 20 min pass. Var en av få som tränade i måndags och det var :tummenupp . Varför kan man inte blanda amatörer o licensare LMS tillåter väl även sådana som ej löst ut licensen men gått kursen lr?

Att köra hojar o bilar för sig är bäst med tanke på bantiden (även om de kul o glo på en superkart som ligger på 59:or..)
 
GSXR1100R skrev:
2416533 7 st licensförare kom det idag, varmt och torrt men väldigt få som kör, Ducceklubben hade hela 93 hojar som körde hela dagen fram till 16.00.

Hur kommer det sig att det är så dåligt intresse bland licensförarna?

Med tanke på att det är så få TR tillfällen på Knudan så lär det knappast bli fler om det inte kommer mera folk och kör.

Shit! 7st bara? Hade jag haft närmre dit så hade jag åkt så ofta jag bara kunde!
 
GSXR1100R skrev:
Vi införde redan i våras att vissa kvällar är endast MC men du kanske har missat det.
Ibland är det "vi"...

GSXR1100R skrev:
TL bestämmer upplägget.
Och ibland är det "TL".

Skrivningarna är inget att tjafsa om, men det skulle vara trevligt att veta var "problemet" finns. Och om det finns flera "problem" så vore det också trevligt att veta. Om det är en MC-ovänlig klubb/styrelse så hjälper det föga att prata med TL, typ.
 
Last edited:
Bingo skrev:
2421175 Ibland är det "vi"...

Och ibland är det "TL".

Skrivningarna är inget att tjafsa om, men det skulle vara trevligt att veta var "problemet" finns. Och om det finns flera "problem" så vore det också trevligt att veta. Om det är en MC-ovänlig klubb/styrelse så hjälper det föga att prata med TL, typ.

När jag skriver vi så menar jag styrelsen, TL sitter inte i styrelsen, vi (styrelsen) lägger fram "förslag" till TL som sedan åligger TL att utföra på bästa möjliga sätt.

Dock går inte styrelsen in på alla detaljer, det åligger TL att utföra sitt jobb på bästa möjliga sätt.

Exempel: Styrelsen röstade fram att MC samt Bil ska träna separat vissa träningskvällar (endast MC eller endast Bil), detta meddelades till TL som sedan själv gör upplägget med olika klasser, tider samt övrigt.

Mycket hänger altså på att TL ser till att allt flyter på.

Jag anser att klubben/styrelsen är positiv till MC men jag är inte opartisk.
 
GSXR1100R skrev:
2421411 När jag skriver vi så menar jag styrelsen, TL sitter inte i styrelsen, vi (styrelsen) lägger fram "förslag" till TL som sedan åligger TL att utföra på bästa möjliga sätt.

Dock går inte styrelsen in på alla detaljer, det åligger TL att utföra sitt jobb på bästa möjliga sätt.

Exempel: Styrelsen röstade fram att MC samt Bil ska träna separat vissa träningskvällar (endast MC eller endast Bil), detta meddelades till TL som sedan själv gör upplägget med olika klasser, tider samt övrigt.

Mycket hänger altså på att TL ser till att allt flyter på.

Jag anser att klubben/styrelsen är positiv till MC men jag är inte opartisk.


TL= TalangLös?
 
Skulle man inte kunna göra så att du Micke drar ihop ett informellt möte med lämpligt antal HMS’are på något lämpligt etablissemang i Malmö-Lund i god tid innan frågan om nästa års träningsupplägg och fördelning kommer upp i styrelsen? Vid detta mötet skulle man då kunna definiera ett förslag på träningsupplägg och KM-tävlingsupplägg för MC-sektionen som du skulle kunna lägga fram till styrelsen och kanske även till TL. Förslaget skulle innehålla svar på frågor som kommit upp bl a i denna tråden som t ex:
- Hur ska cyklarna vara utrustade för att få köra på träningar, t ex fullt racepreppade säkerhetsmässigt
- Gruppindelning på träningar, t ex öppen depå eller indelning baserat på varvtid (och hur man definierar det) och inte enbart licens och kubik
- Prisnivå i förhållande till körtid, t ex gärna 300 kr om man får minst 2 X 25 min eller 3 X 20
- Hur vi kör KM, t ex att KM bör vara öppna, bygga på effektiv tidplan etc. Kanske man kan skippa transponder på dom enklaste (kvälls-)tävlingarna och bara ha först i mål. Startordningen kan baseras på föregående KM eller officiell bästa varvtid? Det handlar om att få mycket tävlingsträning och mindre byråkrati, kostnader och dötid.

Får styrelsen och TL ett färdigt förslag som är förankrat bland ett flertal medlemmar, som gärna kan skriva under förslaget om så behövs, så är det mycket lättare att fatta ett beslut. Dessutom tror jag att TL är mycket mer benägen att lyssna på medlemmerna än vad kanske tidigare varit fallet, inte minst med tanke på den senaste månadens händelser.
 
Wenhov skrev:
2421746 Skulle man inte kunna göra så att du Micke drar ihop ett informellt möte med lämpligt antal HMS’are på något lämpligt etablissemang i Malmö-Lund i god tid innan frågan om nästa års träningsupplägg och fördelning kommer upp i styrelsen.
Ja vi kan ta detta i samband med nästa Barhopping, Biljard eller Bowling & Middag.

Hur undviker man Polsk riksdag då, alla är måna om att just deras klass ska få mest körtid.

Dina tidigare förslag ang. gruppindelning är bra tycker jag, men vad tycker alla andra.

Ska vi tvinga amatörerna att ha reglementsenliga hojar, eller ska man göra som FMK och ta bort amatörklassen?

Öppen depå är det som ger mest körtid på träningarna, ett koncept som funkar bra hos LMS, dela ut västar till dom som kör långsammare än 1.15?
 
GSXR1100R skrev:
2421411Jag anser att klubben/styrelsen är positiv till MC men jag är inte opartisk.
Som f d styrelsemedlem kan jag instämma att klubben/styrelsen är positiv till MC.
 
bissmark skrev:
2421611 TL= TalangLös?
Nej, TävlingsLedare. Personen har gjort mycket bra under lång tid och kommer att göra mycket bra under lång tid framöver också. Det finns många andra som är bättre förtjänta, om du är sugen på att kasta skit. Det är sak som skall dskuteras.
 
Bingo skrev:
2421846 Nej, TävlingsLedare. Personen har gjort mycket bra under lång tid och kommer att göra mycket bra under lång tid framöver också. Det finns många andra som är bättre förtjänta, om du är sugen på att kasta skit. Det är sak som skall dskuteras.

Jo, jag vet att det betyder tävlingsledare.
Det var inte min mening att ens göra ett försök till att vara ironisk.
My bad :tomten
Är inte seriöst intresserad av att kasta skit. Som jag skrev tidigare i denna tråden så var jag intresserad av varför det är som det är på Knudan-träningarna jämfört med andra banor. Och jag tror att jag har fått svar eller...?
 
Last edited:
Försök göra heldagar istället någon åma sig att han hade 10 mil till banan
och inte tyckte det var värt att åka.
Jag hade i för sig kommit varje gång om jag haft så långt men om man nu har
35 mil då är inte priset för träning det viktigaste utan hur mycket bantid
man får.
Det är ändå inte mycket jämfört med resten av kostnaderna man har för
att komma ner.
Kolla hur Karlskoga kör sina heldagar perfekt.
 
Problemet i Sverige är att det är så jäkla problematiskt att låta några stackars racermotorcyklar köra på en bana utan att grannar ska klaga , banägare bölar för att mc aktiviteten drar in mindre pengar på deras så OTROLIGT dyra o eftertraktade bana.

Det finns helt enkelt inget intresse att köra något seriöst.

Ska Sverige någonsin få ut riktigt bra gpförare så krävs det en helt annan inställning eller att man sticker utomlands och kör som dom få duktiga gör.
 
flykay76 skrev:
2441057 Ja, just det! När e det dags igentligen??? :7peta :öl :wiggle :zpy :yoparty

:D

.
Vi tar en lördag nu i höst och summerar upp vad som hänt under året, vem gjorde den fetaste vurpan, vem har slängt mest pengar i sjön, vilka trodde att dom skulle stå på pallen men fick käka leca istället.
 
GSXR1100R skrev:
2441138 Vi tar en lördag nu i höst och summerar upp vad som hänt under året, vem gjorde den fetaste vurpan, vem har slängt mest pengar i sjön, vilka trodde att dom skulle stå på pallen men fick käka leca istället.


Du syftar väl inte på mig nu... :va

:D :arsele

.
 
GSXR1100R skrev:
2441138 Vi tar en lördag nu i höst och summerar upp vad som hänt under året, vem gjorde den fetaste vurpan, vem har slängt mest pengar i sjön, vilka trodde att dom skulle stå på pallen men fick käka leca istället.

är det :öl på gång så kan ni räkna med mig
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top