Dagens kortslutning..

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
[rant]

Inträffade för ca. tio minuter sedan. Var knallandes på väg hem från min farmor tillsammans med tjejen. Kommer till en ganska stor korsning, ser två fjortisar som står på andra sidan gatan. Väntar på att det ska bli grönt för gående. När det slår över och jag och tjejen börjar gå, börjar fjortisarna flina och den ena går över gatan. Jag märker att något inte är som det ska, och noterar att han som är påväg över håller i ena änden av en genomskinlig plastsladd. Visserligen inte tjock som en tross, men likväl.. Denna fäster han på andra sidan korsningen, vilket alltså innebär en lina rakt över vägen, ca. 1.20 hög. Så står de där och imiterar Beavis & Butthead, väntandes på att det ska slå över till grönt för trafiken.

Kort sagt; det gick några lameller i boxen. Rev ner sladden och började skälla ut dem efter noter, varpå fjortisen på andra sidan gatan cyklade iväg. Den andre som inte hann iväg stod som ett frågetecken och fattade inte att det kunde vara det minsta farligt för trafikanter överhuvudtaget, och motorcyklar/skotrar framförallt.

Jävla nötter..

[/rant]

På Lidingö, korsningen vid Källängens skola..

Bra att du sa till ... och hoppas de fattade. De tänker inte för långt ibland.

Nej, tänker ungefär till deras osnytna näsa.. ..plus minus någon centimeter. Så här i efterhand tänker jag mest på vilken tur det var att vi gick och inte kom med bågen..

Ibland får man ta sitt ansvar gentemot samhället och uppfostra dagens ungdom. :tummenupp

När jag var fjortis kastade jag nougat på bilar, kanske inte så farligt men jävligt otrevligt att få på rutan :rolleyes:

(Vid närmare eftertanke var jag bara 10´år, klassas väl som minifjortis)

Ibland får man ta sitt ansvar gentemot samhället och uppfostra dagens ungdom. :tummenupp

[Off Topic]Med risk för att låta som en riktig moralkärring, så är det fan illa med uppfostran på ungar idag.. Känns som barn får göra vad de vill. Som t.ex. förra sommaren; jag och tjejen hade kört ut på Elfvik, tagit med oss matsäck och satt nere vid vattnet och käkade. Två ungar, kanske sju-nio år gamla, med föräldrar och far/morföräldrar, kastar grus på svanarna.. ..och de vuxna säger inte flasklock. Hade jag gjort samma sak i deras ålder hade jag fått en så'n avhyvling av min morfar att jag landat på andra sidan Östersjön. Bah. Sen tittar de på mig och tjejen som att vi vore ligister för att vi kör hoj.. :rolleyes: [/Off Topic]

Om du kastade nougat, vad stoppade du då i munnen? :D

Grejen var att de var förpackade i 500-gramspaket och vid den åldern blev man väldigt mätt efter typ 50 gram

Med risk för att låta som en riktig moralkärring, så är det fan illa med uppfostran på ungar idag..

Du har rätt i det. Det är de där jävla 60-talisterna eller väldigt tidiga 70-talisterna som fjösar runt med sina ungar :gnissla . I skolan lyssnar inte ungarna på lärarna. Ingen jävla respekt överhuvudtaget.

Man skall ha respekt för lärare, chefer, äldre osv om man resonerar som en oldschool-kille som mig......och så undrar man varför folk har sådana problem med auktoriteter

Usch vad jag blajjar :huvet

Ps. Det finns säkert duktiga 60-talister också men jag kände för att generalisera litegrann Ds

Last edited:
På ett vis var det synd att du sa åt dom, det hade varit rätt kul om han hade lindat fast den ordentligt runt handen och det hade kommit en lastbil i 70 :D Å framför allt jävligt rätt åt honom! :mad:
Du kan nog gå med i Jag mötte Lassie-klubben, du skällde nog på nästa stureplansprofiler :4skrika

Ha.

Stureplansprofiler, ja.. Lilla klubben för inbördes beundran.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard