Dagens konspirationsteori

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Dee_cati skrev:
På min dator så blinkar det till supersnabbt ca en gång i timmen och numera äter jag massvis med gorbys. Och jag har varit inne på deras hemsida. Kan ha nåt med varandra att göra?
Även kronfågel har kört med sådan subliminal reklam, blinkade till i nån sekund mellan två reklaminslag och efter några gånger insåg man vad det stod. Kan itne avra så dyrt heller.

Subliminal reklam skulle du inte ha märkt då den riktar sig till det undermedvetna.

Å andra sidan tror jag inte att det fungerar, vad jag vet finns det inte mycket inom den moderna psykologin som stöder det.

Alltså, jag äter gorbys men vet inte varför. Kronfågels reklam var ju lite ploj över det hela och inte äkta subliminal reklam.

@Korvgubbe, sgtpepper
Fan jag tycker koontz är himla bra, en av dom få författare jag har läst det mesta av..

Chris Ash skrev:
Å andra sidan tror jag inte att det fungerar, vad jag vet finns det inte mycket inom den moderna psykologin som stöder det.
Hmm.. jo det var lite tanken att få reda på om det forskats fram något nytt om det här på senare år. Det finns otvetydliga belägg för att subliminal perception fungerar under vissa omständigheter. Exempelvis kan man låta en massa bilder på olika föremål blinka förbi snabbare än vad som kan uppfattas. Sen visar man bilderna för personen en och en, som kommer att utläsa/tolka innehållet på dom snabbare än om denne inte fått samma bilder i form av subliminalt stimuli dessförinnan. Det omedvetna har alltså beabetat innehållet i förväg.

Red: "Priming" kallas metoden.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP