Dagens I-landsproblem.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
1. När man har ätit middag och det blir lite för mycket mat över för att man skall kunna pressa i sig det för att det är gott men ändå lite för lite om man ska göra matlåda.

:gnissla

2. lika långt att hämta fjärrisen som att gå fram till tv:n för å byta kanal,,,vad göra?

3. Att man måste dubbla tiden till 4 minuter i micron när man kör två Billyspizzor samtidigt. Olidligt.

Regnet ändrar intensitet hela tiden, så jag måse ständigt ändra på inställningen för vindrutetorkarna. Olidligt!
Offren för torkan på Afrikas horn fattar inte hur gott ställt de har det.

När Iphonen ständigt väljet att rättstava korrekta ord till helt vansinniga saker.
Senaste exemplet var att den ville göra om Snickarbacken till "Snickarna Ken". Förra veckan var det ordet frukostpizzamackor som den misstolkade och föreslog "frikostig dans Joe".

Att man med ett helt jävla rum fullt med kläder (även känt som walk in closet) inte har kläder att ta på sig. Inte något problem jag har själv, eftersom att förutom MC-ställ och en kostym bara har urtvättade jeans, shorts och tshirts. Men man drabbas alltid i andra hand av folk som har det problemet. Vad är det för fel på att bara ta det som ligger längst upp i högen av ren tvätt i soffan va?!

Att jag blev sur över att buss 4 i Stockholm stängde dörrarna framför ansiktet på mig och jag fick vänta i 3-4 minuter på nästa!! :mad::mad:

Byt bil. Regnsensor är da shit.

Fast med regnsensor blir man skitförbannad när man får stänk på rutan som inte når upp till sensorn (som ju oftast sitter framför backspegeln).

Behöva flytta på torkarspak när den ska vara automatiskt är som att behöva gå fram till tv'n och byta kanal när man har en fjärrkontroll som ligger för långt bort. Lite av ett personligt 11e september helt enkelt.

Fast med regnsensor blir man skitförbannad när man får stänk på rutan som inte når upp till sensorn (som ju oftast sitter framför backspegeln).

Behöva flytta på torkarspak när den ska vara automatiskt är som att behöva gå fram till tv'n och byta kanal när man har en fjärrkontroll som ligger för långt bort. Lite av ett personligt 11e september helt enkelt.

Eller om man glömt stänga av den och får ett fluglik på sensorn.....skkrrrraaaaaappp på snustorr ruta.

Du kanske skulle testa ytbehandlad vindruta så att vattnet bara rinner iväg av fartvinden. Rätt schuckert faktiskt. Funkar även 11 september.:)

Du kanske skulle testa ytbehandlad vindruta så att vattnet bara rinner iväg av fartvinden. Rätt schuckert faktiskt. Funkar även 11 september.:)

Har inte längre bil med regnsensor så numera slipper jag problemet. Dessutom är flyttandet av spakarna den enda träning av överkroppen som jag får nuförtiden :D

Fler regnsensor-problem. På min f.d. cp grod-bil (206GTI) så funkade automatiken inte om torkarspaken var i läge auto när man startade bilen, då behövde man antingen manuellt flytta spaken fram och tillbaka en gång eller invänta att displayen fick anledning att visa någon av varningarna, oftast "halkvarning" (< 3 grader) eller "låg bensinmängd", då gick skiten igång igen. Vad fan är det för fel på fransmännen egentligen, inte konstigt att folk blir självmordsbombare :mad:

När Iphonen ständigt väljet att rättstava korrekta ord till helt vansinniga saker.
Senaste exemplet var att den ville göra om Snickarbacken till "Snickarna Ken". Förra veckan var det ordet frukostpizzamackor som den misstolkade och föreslog "frikostig dans Joe".

"Manual correct" för iphonen hjälper till där.. :)

Att man måste vänta 4min på nästa buss då man missar den man tänkte åka med

I dag köpte jag glassen som är top noch... Nämligen en dyr och fin Mövenpick... Tog ut den ur frysen och tänkte sleva upp en tallrik, sugen som fan... Och vad händer... Jo, den är så frusen så skeden böjer sig!! Det slutar med att jag får vänta 10 min innan jag kan sleva upp... Man blir ju lack! :mad:
Dom där nere på afrikas stepp, vet inte hur jävligt livet kan vara ibland..

Man blir förbannad när det översta Ballerinakexet är krossat :mad:

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back