Dagens hårigaste (renjäklar)

Nicke skrev:
2310834 Mötte den bara. Har inte sett nån "stationär" kontroll alls. De får fan bada och sola som alla andra och inte hålla på att tjafsa med våra körkort. :)
nej jag menade inte att sheriffen i Sveg skulle ha gjort några kontroller. men han kör runt där i sin fina bil.

har inte gjort de själv men har hört av andra norbor att åker man bil så väja inte..dom ska tydligen va mjuk som smör :3freak

nån som kan bekräfta?

ozeo skrev:
2310949 har inte gjort de själv men har hört av andra norbor att åker man bil så väja inte..dom ska tydligen va mjuk som smör :3freak

nån som kan bekräfta?

Nja, renar är rätt hårda i mitt tycke. Körde på en strören med crossen för ett par år sen det gjorde ont. Dock fick nog renen ondare än jag :banana Om du letar poliskontroller så verkar dom koncentrera sig på området runt Umeå - Lycksele - Åmsele (<--VA FAN!) Tydligen har polisen haft hastighetskontroller mitt ute i obygden sent på kvällarna senaste veckan.

Men det finns renar i Stockholm också!

Tjuvlyssnat.se skrev:
Buss från Vilhelmina, Stockholm Central

(En kvinnlig narkoman står mitt i gatan och blockerar bussens framfart).
Norrländsk chaffis: Men flytt på dig knarkartant! (tutar blinkar med heljusen utan resultat).
Norrländsk chaffis (till resenär): Due som äe Stockolmare! Va fan skai göra?
Resenär: Kör på henne lite försiktigt kanske?
(Bussen kryper fram och ger narkomanen en liten lätt knuff. Tanten reagerar inte och bussen stannar helt igen).
Norrländsk chaffis: MEN DÄ Ä JU OTROLIGT. HON ÄE JU TAMEFAN DUMMARE ÄN RENARNA!!

ozeo skrev:
2310949 har inte gjort de själv men har hört av andra norbor att åker man bil så väja inte..dom ska tydligen va mjuk som smör :3freak

nån som kan bekräfta?

Mja, så mjuka är de inte. De är däremot inte så farligt stora och tunga, men plocka en ren eller två i 100 knyck med bilen så tvivlar jag på att du kan köra speciellt långt se'n.

GeFeldz skrev:
2311416 Mja, så mjuka är de inte. De är däremot inte så farligt stora och tunga, men plocka en ren eller två i 100 knyck med bilen så tvivlar jag på att du kan köra speciellt långt se'n.

Det är bättre att köra på renen än att i panik köra av vägen, men renkroppen kan komma in genom rutan och då har man tarmar och tarminnehåll i ansiktet sen, inte allt för trevligt, dock är ju kräken små, så om man har en stor bil (SUV/MPV/Minibuss) så studsar dom förmodligen åt sidan.

Med lastbil växlar man bara ner....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back