Dagens goda gärning!

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Skjutsade in familjen för picknick till Hagaparken i Solna, på andra sidan vid Kista påfarten till E4N stod en svart Suzuki för sig själv och glänser... Kör på utan större notis, droppar familjen och vänder hemåt, noterar att Suzukin fortf. står kvar när jag kör förbi Kista påfarten.
Åker av hemavfarten Akalla/Sollentuna och noterar en snubbe kommer knatandes med hjälmen i ena handen och en dunk soppa i andra handen. 1+1 säger mig att det är en bit för honom att knata i full mundering hela vägen tillbaks till sin hoj så jag stannar och erbjuder honom skjuts. Skjutsar honom till hojen som startar nästan direkt efter att ha fått lite och dricka...

(edit: varningslampan för soppanivån hade dött därav soppatorsk)

Vet inte hur många andra som skulle gjort detta, men det kändes schysst iaf eftersom man själv vill att nån ska hjälpa en om det händer en själv..?

Nån mer som hjälper hojfolket?

Richie skrev:
Skjutsade in familjen för picknick till Hagaparken i Solna, på andra sidan vid Kista påfarten till E4N stod en svart Suzuki för sig själv och glänser... Kör på utan större notis, droppar familjen och vänder hemåt, noterar att Suzukin fortf. står kvar när jag kör förbi Kista påfarten.
Åker av hemavfarten Akalla/Sollentuna och noterar en snubbe kommer knatandes med hjälmen i ena handen och en dunk soppa i andra handen. 1+1 säger mig att det är en bit för honom att knata i full mundering hela vägen tillbaks till sin hoj så jag stannar och erbjuder honom skjuts. Skjutsar honom till hojen som startar nästan direkt efter att ha fått lite och dricka...

(edit: varningslampan för soppanivån hade dött därav soppatorsk)

Vet inte hur många andra som skulle gjort detta, men det kändes schysst iaf eftersom man själv vill att nån ska hjälpa en om det händer en själv..?

Nån mer som hjälper hojfolket?

Absolut, jag försöker hjälpa så gott jag kan. Har nästan allltid en dunk soppa o ngnflaska vatten i bilen om det behövs. Lite svårt o ha sådant med sig på hojen dock. :tungan
Vet dock inte om jag skulle stanna för ett gäng zigenare. :tomten

ne men då skulle man inte våga stanna heller ;) soppa är nog bra att ha med! ska nog börja med det

Ja fick slut på soppan på E6:an vid Helsingborg igår... :huvet

Men Maffan här på sporthoj körde ända från Malmö och hämtade mej! :pannkyss

Så han gjorde dagens goda gärning igår! :tummenupp

Det var snällt av dig att hjälpa så där , det är sällan nån stannar o hjälper en i sånna situationer.
fick själv problem med hojen mitt i rusnings trafiken utan att nån stanna för att ens erbjuda sin hjälp allt jag behövde var lite vatten till kylaren, men fick gå sammanlagt 35 minuter för att skaffa det, ( jobbit i skinnställ när det är varmt)

själv försöker jag oxå hjälpa till när man ser nån som behöver hjälp men det är inte alltid man kan.

Murra skrev:
Absolut, jag försöker hjälpa så gott jag kan. Har nästan allltid en dunk soppa o ngnflaska vatten i bilen om det behövs. Lite svårt o ha sådant med sig på hojen dock. :tungan

värför skulle du inte stanna för zigenare?
hur kan du se skillnad mellan en snäll zigenare och en riktig skurk?

obs är inte nån zigenar fan direkt men , ditt sätt att tänka är inte kanske det bästa?

jättesnällt!.. jag har fått soppatorsk mer än 5ggr och vet precis hur de känns.. kalla mig klantig men reservkranen sitter olika på hojarna jag haft/har.
Sen är de aldrig kul att lämna sin hoj vid vägkanten heller.. lika förvånad varje ggn när den står kvar.

Om det finns möjlighet brukar jag stanna. Har nästan alltid extra soppa i rejsbussen och har skjutsat folk på hojen när de stannat vid vägkanten med motorras. Nästa gång kan det vara en själv som blivit ståendes...

inte hjälpt hojfolk än fixade däremot fram en ambulans och såg till en gubbe som segnade ihop på gatan när jag var ute och körde här i området. Verkar som det inte var någon fara med honom men vet inte hur det gick när de komm till sjukhuset. Han var 96år gammal och kunde när ambulanspersonalen tog hand om honom inte stå eller sitta själv. Däremot kunde han prata!

OK, jag erkänner......

Jag fick mitt första (och sista) soppatorsk i veckan. Nu frågar ni er alla: Men lyste inte lampan?? Jo, det gjorde den visst men jag trodde att den skulle lysa längre. Ja,ja nu vet jag till nästa gång i alla fall. Fick stopp mitt i rusningstrafiken i en av Stockholms mest trafikerade korsningar. OCH INTE NÅN STANNADE! Slutade med att jag fick ringa en kompis som fick sätta sig i bilen i rusningstrafiken och komma och hämta mig. Tog honom 40 minuter. From nu ska jag alltid stanna och fråga om jag kan hjälpa till. Även om jag inte kan meka eller nåt så kan jag i alla fall komma med glada tillrop.

Bra gjort... Jag hjälper alltid till... Det är väl fan det minsta man kan göra på denna planet...

Skönt att höra att de finns fler bra mänskor om det skulle hända en själv.
För jag tror fan inte att en vanlig bilist/svensson skulle stanna, MC-åkare är ju farliga ;)

Zana skrev:
Bra gjort... Jag hjälper alltid till... Det är väl fan det minsta man kan göra på denna planet...

Jag hade en ZX-7R förut och den hade ingen varningslampa för bränslenivån utan bara soppakran. Nu var det så att den var riktigt svårstartad ett tag pga dåliga tändstift eller nåt. Fick stopp i Fränsta, vred om kranen men den fan ville inte gå igång. Inte så lätt att rullstarta ensam heller... Stod och vinkade åt trafiken i en evighet innan en V70 stannade. Ut kliver två tanter varav en i högklackat. Den andra damen hjälper så gärna till så, säger hon. Hon får springa tamefan 200 meter innan 7:an behagar tända till ordentligt! Jag glad, hon svettig med ett snett leende på läpparna och andan i halsen. Hon visste nog inte riktigt vad hon gav sig in på...

Jag fick soppatorsk med bilen i går natt också. Nån sate ordnade det genom att använda en slang... Som tur är som har jag aldrig speciellt mycket soppa i bilen. Åkte till OK för att köpa ett låsbart tanklock, de hade typ 17 olika modeller men inte till en ovanlig polarvit Volvo 245 med motorvärmare, extraljus och hundgaller...

.

Murra skrev:
ja va ner mot malmö lund stanade för en bil som stod vi väg kanten trodde dom behövde hjälp helt plötsligt kom tre polacker typ zigenar stil o skulle kränga smycken själv som man var men dom gav sig inte dom skulle bara sälja fast ja inte ville köpa påträngande som fan :4skrika tillslut fick ja plåcka fram minenmeters basebollträ från bilen då fatta dom vinken stanna visst men var på er vakt :rofl

gsxr-sirwan skrev:
värför skulle du inte stanna för zigenare?
hur kan du se skillnad mellan en snäll zigenare och en riktig skurk?

obs är inte nån zigenar fan direkt men , ditt sätt att tänka är inte kanske det bästa?

Nja jag var lite ironisk men av de zigenare jag träffat så har ju inte alla vart direkt trevliga, men en var okej... :)

jag klantade mig sist jag kørde hem till oslo.
Hade INGA svenska pengar, hoppades på att jag skulle hinna øver till norge
på en tank ifrån Ørebro. Mitt i gränslandet dør hojen. FCKUD.
en sträcka där det inte finns nånting, mellan sverige och norge. Uppførsbacke hela vägen.
Jag trode jag var nära, så jag børjade leda hojen...
gick väl 1km, svor øver min klantighet :gnissla

och när jag var nästan framme vid norska tullen stannade en bil, fick skjuts till macken.
Som stängde i samma øgonblick, fet tur att jag fick tigga till mig en 1.5l pet...
Efter det gick det ju bra att tanka i automaten :banana

Klart som fan man hjälper till om ngn behöver det! Varför inte? Kan fatta om det är en mörk kväll och det står 3 killar med säckiga byxor och bakåtvända kepsar, men annars?

Akn78 skrev:
Klart som fan man hjälper till om ngn behöver det! Varför inte? Kan fatta om det är en mörk kväll och det står 3 killar med säckiga byxor och bakåtvända kepsar, men annars?

Jaha, jag brukar ha säckiga brallor och keps... vad antyder du egentligen... Hahaha... :arsele

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman