Dagens goda gärning, tror jag.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Va o handlade med HBG_Macke på Willys i stan o såg en tjej(söt såklart annars kollar jag inte) som satt ner vid läsken ungf. där jag stod o plocka upp alla varor jag klart tappade.
La märke till henne för hon såg så undandragen ut och ängslig på nåt sätt så jag var tvungen att gå o spana på henne genom att låtsas att jag glömt lök. Gick o hämta o spana på henne o hon vek bara undan(ja, som alla andra tjejer då tänkte jag o gick o hämta en lök)

Väl ute vid bilen gick hon framför oss o hon gick så sakta o ihopdragen o händerna vid ansiktet o jag bad Macke att ragga på henne men han e blyg så vi bara gick till bilen.
Satte in sakerna o satte oss i bilen o sen satt tjejen en bit bakom bilen o Macke sa åt mig att kolla på henne där hon satt.

Efter lite övertalning fick jag honom att backa till henne och så gick jag ut o frågade hur det var med henne, hon såg nästan ut att gråta.

Tjejen: -"Jag har panikångest!"

Jag undrade om jag kunde göra nåt o hon bara skakade på huvet o satt kvar..... Då får jag hjärnsläpp o undrar om hon vill följa med oss hem o spela TV-spel :rofl men det ville hon inte såklart.
Frågade om det var så ofta och om nån var dum mot henne eller så men det var ingen som var dum mot henne tydligen(såklart att jag hade prylat dem då oavsett vem).
Hon hade torgskräck och fick panik bland folk sa hon o nu var hon o handlade med sina föräldrar o vågade sig in till Willys för att hennes psykolog hade bett henne göra det - att gå runt bland folk.
Undrade om hennes föräldrar var dumma mot henne men det var de inte heller(ännu en chans att pryla nån ja :rolleyes: )
Det fanns ingenting jag kunde göra sa hon o då frågade jag om hon gillade choklad - o det gjorde hon(som alla andra tjejer.)

Gick o hämtade chokladen jag köpt o gav det till henne o då sken hon upp - fan va fin hon va faktiskt.

Hon ställde sig upp o log :)
Sen kom hennes föräldrar o de körde hem.
Synd på en så fin tjej(ja, det hade vatt synd även om jag inte tyckt hon va fin)
Hoppas hon blev glad iaf. Såg ut som det.....

Måste berätta hälften av vad jag gör i veckorna för jag har tråkigt var dag ja....

Last edited:
HönaPower skrev:
Så du klassar någon med panikångest som "Psykfall" ? jaja.... :kocko

Masonit har varit här tillräckligt länge för att kunna skämta med mig om det. Han är även gammal HBG-boare så han har förtur för sånna skämt. :D

... annars hade han vatt dum i huvet ju :rolleyes:

Mavve försöker du bli hedersmedlem i scouterna eller har du bara drabbats av lite akut snällhet?.
Har du lärt dig raggningsfrasen "med och spela TV spel" i Markoolios raggningskola eller har du kommit på den helt själv?

//F. Örvirrad

Borsiin JR skrev:
Mavve försöker du bli hedersmedlem i scouterna eller har du bara drabbats av lite akut snällhet?.
Har du lärt dig raggningsfrasen "med och spela TV spel" i Markoolios raggningskola eller har du kommit på den helt själv?

//F. Örvirrad

Va snackar du om? Jag går alltid fram till folk som är ledsna o muntrar upp dem.
Med o spela TVspel bara slank ur mig för att jag blev helt ställd när hon sa att hon hade panikångest. Tänk om hon fått en psykosattack eller nåt.... det e synd om henne. Det lät inte på henne som att nån var dum mot henne men nåt måste ju ha hänt att det blev så. Skulle gärna pratat mer med henne men sen drog hon ju =/

Jag sa att hon skulle se sig om hur andra beter sig bland folk och tänka att de har ju inte ont av att vistas bland främlingar så varför skulle hon det och att det inte fanns nåt att vara rädd över.
Klart man inte kommer över det på en dag men aknske ett nytt sätt att tänka på? Ibland hjälper det mer när en utomstående säger ett par ord än ens mamma eller pappa, som tex. när man säger dag ut o dag in hur snygg ens tjej är men hon tror inte på det förrens nån annan säger det. Ni fattar...

Mavve skrev:
Va snackar du om? Jag går alltid fram till folk som är ledsna o muntrar upp dem.
Med o spela TVspel bara slank ur mig för att jag blev helt ställd när hon sa att hon hade panikångest. Tänk om hon fått en psykosattack eller nåt.... det e synd om henne. Det lät inte på henne som att nån var dum mot henne men nåt måste ju ha hänt att det blev så. Skulle gärna pratat mer med henne men sen drog hon ju =/

Jag sa att hon skulle se sig om hur andra beter sig bland folk och tänka att de har ju inte ont av att vistas bland främlingar så varför skulle hon det och att det inte fanns nåt att vara rädd över.
Klart man inte kommer över det på en dag men aknske ett nytt sätt att tänka på? Ibland hjälper det mer när en utomstående säger ett par ord än ens mamma eller pappa, som tex. när man säger dag ut o dag in hur snygg ens tjej är men hon tror inte på det förrens nån annan säger det. Ni fattar...
Jag är enig i att det var dagens goda gärning fast som sagt det med TV-spel... Har själv ingen framgång med den repliken!
Plus att panikångest är en baggis att bota så om du lyckas ragga upp henne så slipper du ett psykfall!

Jag gav en höjdare skjuts tillbaka till jobbet från en däckverkstad häromdagen när hans bil fick stanna kvar över natten. Fast jag hade sån moral så jag raggade inte på honom iaf :fatta!

abstruse skrev:
JAG DÖR! :rofl :D :hihi

Hur ser man ut när man låtsas man har glömt köpa lök? :tungan
tar sig men händerna på brösten klämmer lite sticker ena handen i luften o tänker ahaha... går mot lökarna.. :tuttar

Hmm har iofs aldrig provat med "Tv-spelsfrasen" men en polare sa till en brud på krogen som passerade "fan va lång du är", naturligtvis ställde hon sig i baren och ignorerade honom och efter 3:e "fan va lång du är" började dom surra med varandra och numera umgås dom. Kan tillägga att polarn var dyngfull :fyllisar och tjejen spiknykter.

:tummenupp

Tror det kan ha hjälpt henne ganska mkt, hon va ju tydligen inte rädd för dig iaf, sa hennes föräldrar något när dom kom??

En guldstjärna i himlen för dig, Mavve!

Men det där med TV-spel...
...det funkar!
Jag har spelat Nintendo en massa ggr utan att ens nån av oss har ägt ett! ;)

Men seriöst, lite omtänksamhet kostar så mkt mindre än det betyder!

:tummenupp till dig!

Hahaha!! du dras till rubbade männsikor ;)

Nu är det dags för fas 2.. ta reda på vem hon är, var hon bor o.s.v..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt