Dagens fail!

Hehe, jag pratade med en inköpare på en av de större klädkedjorna. Hon hade precis varit på besök på en ny potentiell klädfabrik i Bangladesh. Fabrikören ville gärna bli signad som leverantör och hade varit och tjuvkikat lite på konkurrenterna som lyckats få kontrakt.
En viktig sak för att få bli leverantör är att man tar brandskydd på allvar, så bl a ska utrymningsvägar märkas upp och man ska tejpa vägen på golvet, typ följ den blå tejpen bara så kommer du ut.
Den potentiella fabrikören lät naturligtvis också tejpa upp golvet såsom konkurrenterna gjort men min vän tyckte tejpen verkade gå lite kors och tvärs så hon följde tejpen och kom fram till: toaletten. Den fönsterlösa toaletten. visserligen kan en toalett hjälpa en nödställd men de fick lov att tejpa om golvet innan kontrakt kunde skrivas.

I lördags såg vi en kille mitt i Borås som körde motard utan reggskylt och belysning.

Behöver jag säga att det vimmlade av poliser i stan, att han blir stoppad och de drar fram alkotest? Han såg ganska bedrövad ut. Hur tänkte man inför den körningen?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN