Dagens dräggel

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

vilkenhoj?

• Antal röstningar
    0
Hmmm...när hade du senast med dem att göra? Mycket riktigt var det lite
Wilda Wästern över dem för 1-1½ år sedan, men de har allt ryckt upp sig,
många från den tiden har slutat.

Med den nye mekanikern är det guldålder istället för wilda wästern :tummenupp , jag blir
numera ALLTID fantastiskt bemött, får många tips och ibland bara "tjötar"
man lite. Reservdelar skakas fram på nolltid även om de inte har i
lager. :tummenupp .

Priserna på hojarna har jag dock ingen koll på.

Slutkläm - lyssna inte på gammalt gnäll (som dock kunde vara befogad) utan
skaffa dig din egen uppfattning.

Nej, jag har ingen provision, jobbar inte där eller känner ens killarna speciellt bra. Tycker bara att det inte stämmer med den negativa bild som beskrevs
och vill ge lite nyans till det hela.

hållundan skrev:
En fråga bara. Ska du handla hos MC-shopen i Mölndal? Mitt råd är att inte göra det.

Jag vet att forumdelen "MCHandlare/Verstäder" tagits bort för att handlarna har lämnat klagomål på denna del. Jag vidhåller fortfarande att MC-shopen i Mölndal är ruskigt dåliga. Kanske skillnad om man köper nytt, eller köper enbart Ducati. Vad vet jag? Mina erfarenheter är dock :tummenner. Jag hade kollat på Biscaya i Alingsås.

:hej

Holger skrev:
är dom super slöa eller vad tycker ni är fel på dom?*nyfiken*

knappt att monster 900 är tillräckligt vass. En hornet 600 är ju mer ös i än M900.

Men köp vad du vill ha. Jag skulle helst ha en 748 stå på garageuppfarten och utanför Caféet.
/J

brukar köra en monster 1000 och personligen tycket jag att det är en kanon hoj, svårt att gå tillbaka till sin radfyra efter en tur med en ursinnig V-twin,, jag lovar att du spöar skiten ur dom flesta sporthojar när det gäller kurviga vägar osv.. ska du däremot köra fort så låt bli att köpa monstret..

Last edited:
Nää sluta! 620 monster? usch!!! Köp en trimmad flakmoppe istället, den krånglar mindre och har bättre kvalite med :hihi

Och dessutom har jag snackat en hel del med försäkringsbolagen ang just effekten och om den nu påverkar försäk.premien eller ej. F-bolagen menar att det gör ingen skillnad om man har hojen strypt eller inte :kocko , de räknar på originaleffekten ändå! Så det spelar ju ingen roll om man har 40kw eller full effekt på 748:an, F-premien borde bli detsamma....
sorry pal :död

Oj en sån massa förståsigpåare det finns här :hihi
Att påstå att monster är super slö är väll ändå att ta i, visst den gammla 600:an var ingen höjdare men den nya 620:n är helt ok. Sedan så går den givetvis inte lika bra som en 748. Men du som bor inne i stan och inte har haft direkt mycket bågar förut borde nog satsa på monstern istället för 748:an, tror att du skulle ha roligare på den. Varför inte satsa lite högre och försöka få tag i en beg 900 dark, borde väll inte vara så fruktansvärda priser och premier på en sådan? Hade själv en sådan runt 01 (tror jag det var :va )
och det var mer än en kille med R1 och CBR som blev från åkta. :D Se bara till att du inte köper en såpas gammal så att du har förgasare för dom kan allt vara lite tröga, bättre med insp. Obs 900:an är en jäkligt go bakhjulsåkar hoj också :crash

duc916 skrev:
Hmmm...när hade du senast med dem att göra? Mycket riktigt var det lite
Wilda Wästern över dem för 1-1½ år sedan, men de har allt ryckt upp sig,
många från den tiden har slutat.

Med den nye mekanikern är det guldålder istället för wilda wästern :tummenupp , jag blir
numera ALLTID fantastiskt bemött, får många tips och ibland bara "tjötar"
man lite. Reservdelar skakas fram på nolltid även om de inte har i
lager. :tummenupp .

Priserna på hojarna har jag dock ingen koll på.

Slutkläm - lyssna inte på gammalt gnäll (som dock kunde vara befogad) utan
skaffa dig din egen uppfattning.

Nej, jag har ingen provision, jobbar inte där eller känner ens killarna speciellt bra. Tycker bara att det inte stämmer med den negativa bild som beskrevs
och vill ge lite nyans till det hela.

Min kritik var absolut befogad. I allra högsta grad. Min Suzuki brann upp när den va på service där. Det tog 2 månader innan jag fick reda på nåt. mm.mm. Detta var dock förra säsongen. Som sagt, de kan ha bättrat sig. Kan vara bra mycket bättre på "nyköparkunder" eller något annat. Min uppfattning är bara som sagt helt bedrövlig. JAG GÅR INTE DIT MER. Men som sagt. Mingves, skaffa dig en egen uppfattning! Dom kanske diggar dig mer än mig.

hållundan skrev:
Min kritik var absolut befogad. I allra högsta grad. Min Suzuki brann upp när den va på service där. Det tog 2 månader innan jag fick reda på nåt. mm.mm. Detta var dock förra säsongen. Som sagt, de kan ha bättrat sig. Kan vara bra mycket bättre på "nyköparkunder" eller något annat. Min uppfattning är bara som sagt helt bedrövlig. JAG GÅR INTE DIT MER. Men som sagt. Mingves, skaffa dig en egen uppfattning! Dom kanske diggar dig mer än mig.

Jag har inte kört någon av dem hojarna men skulle utan tvekan köpa 748:an det är en riktigt snygg hoj (iaf för att vara en ducce).
Men det e klart försäkringen spelar ju stor roll.
Men då skulle jag ha köpt en speed tripple den ser bra mycket tuffare,grymmare och snyggare en duccen. + rolig att köra !

// TOK :fyllisar

TokJohan skrev:
Jag har inte kört någon av dem hojarna men skulle utan tvekan köpa 748:an det är en riktigt snygg hoj (iaf för att vara en ducce).
Men det e klart försäkringen spelar ju stor roll.
Men då skulle jag ha köpt en speed tripple den ser bra mycket tuffare,grymmare och snyggare en duccen. + rolig att köra !

// TOK :fyllisar

Oj, du quotade nog lite fel där, men budskapet gick ju fram iaf =)

:banana

Jag tror fortfarande du skulle ha mycket roligare om du köpte en KåtIgen 660 motard. Vad hände med de planerna?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT