Dagens blocket...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
More skrev:
Det finns puckon som köper så varför inte försöka...

Jo men det är kul att se vad folk tror sina datorer är värda....min dator kostade 30kkr för nästan tre år sedan. Idag kanske den max är värd 2000kr.
Om någon ens skulle köpa den.
///M

Lite bättre brukar väl Mac hålla priset än PC men överpris är det. :tuttar

bl.a äkta 1440dpi utskrift :rofl :rofl

Kenta skrev:
Oooh. Ett 3D-kort medföljer.
Taget!
Skulle hjälpa en kompis kompis installera ett iEEE kort. De hade en p2 400 med 64 mb ram och XP. Kan säga att det tog 4 minuter att starta datorn....lite segt...och de skulle köra sin videokamera mot den för redigera bilder. Och det billiga hemska iEEE kortet hade ingen egen processor :huvet Ibland undrar man vad folk har i huvet.

Nalken skrev:
Dom där mac-människorna är underliga..
Jag tycker powerBook är snygg, men skulle inte vilja ha MacOS, de flesta jag känner som använder mac installerar Linux istället för det.

Mingves skrev:
Skulle hjälpa en kompis kompis installera ett iEEE kort. De hade en p2 400 med 64 mb ram och XP. Kan säga att det tog 4 minuter att starta datorn....lite segt...och de skulle köra sin videokamera mot den för redigera bilder. Och det billiga hemska iEEE kortet hade ingen egen processor :huvet Ibland undrar man vad folk har i huvet.
HAHA!
Du lär ju ha fått övernatta där innan du var färdig :lol

Jag tycker powerBook är snygg, men skulle inte vilja ha MacOS, de flesta jag känner som använder mac installerar Linux istället för det.

Använda Linux istället för Mac OS X?!? Visst, om man är självplågare...

Last edited:
Mingves skrev:

IEEE kort ???
Antar att du menar IEEE1394? (Firewire)
IEEE = the Institute of Electrical and Electronics Engineers

MacOs är ju störskönt att använda jueh, synd bara att det finns så få bra spel till Macen. Man måste ju liksom gejma i vintermörkret....

Jonaz_STHLM skrev:
IEEE kort ???
Antar att du menar IEEE1394? (Firewire)
IEEE = the Institute of Electrical and Electronics Engineers
Japp, orkade inte skriva hela beteckningen bara. Visste att ni skulle förstå ändå:)

kk74 skrev:
Använda Linux istället för Mac OS X?!? Visst, om man är självplågare...

:fakta OS X Rular!

Panther 4ever! :tummenupp

Dessutom var det faktiskt inte ett grymt överpris, men väl i överkant. Beror ju på om man får med orginal 17" skärmen som hängde med G4´orna. Den är ju riktigt bra, men stor och tung som ett as.

Den Mac:en motsvarar väla en 1 Ghz PC så... tycker inte det va så saftigt :va
Plus att macar håller i längden, det gör inte PC, därav priset :fakta

hm.. MAC är ju ultrakass-slött-konstigt.
Jag har haft mac i skolan i 2 år, och jag kan ändå inte använda det smidigt. Jag frågade dataläraren vilken "hastighet" datorn hade i jämförelse med en PC, och det skulle visst vara runt 2 ghz. men FY FAN VA SLÖTT. Mer sepe å slöa datorer får man fan leta efter. Tacka vet jag PC som iaf funkar (ibland :rolleyes: )

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen