Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är ju inte helt orimligt med 27000 mil på 22 år ändå. Bara 1200 mil om året i snitt lite drygt.
Det är visserligen möjligt, men aldrig hört talas om. Hälften är väl snarare det där man kan läsa om. Men då är det mycket underhåll och mycket skavt på hojarna också.

Någon designer är han ju inte, men bygga kan han

View attachment 530884
Lite synd att någon som bevisligen har kunskapen, medlen och förutsättningarna för att bygga något riktigt bra nöjer sig med att bygga vad nu det där ska föreställa... :3freak hade han byggt samma chassi med samma drivlina och samma omsorg men istället valt att ta karrosseriinspiration från valfri klassisk snygg 2-sitsig roadster med enkla linjer, typ Morgan, super7 eller liknande, hade han nog kunnat få mer än dubbla eller rentav tre gånger det begärda priset för ett bygge av sådan kvalitet...

Last edited:
Lite synd att någon som bevisligen har kunskapen, medlen och förutsättningarna för att bygga något riktigt bra nöjer sig med att bygga vad nu det där ska föreställa... :3freak hade han byggt samma chassi med samma drivlina och samma omsorg men istället valt att ta karrosseriinspiration från valfri klassisk snygg 2-sitsig roadster med enkla linjer, typ Morgan, super7 eller liknande, hade han nog kunnat få mer än dubbla eller rentav tre gånger det begärda priset för ett bygge av sådan kvalitet...
25 ÅR! Hjärtinfarkt på det! :hjarta Nä Aldrig! :cool:

230.000 var det värsta jag sett hittills, men nu lägger vi till nästan hundra lax!! :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Skärmbild 2026-07-27 193447.png

230.000 var det värsta jag sett hittills, men nu lägger vi till nästan hundra lax!! :ROFLMAO: :ROFLMAO:

View attachment 530984

Ja vad säger man - det är inte allt som är bättre idag faktiskt av gamla drömhojar 😴även om man inbillar sig det ibland 😂en gammal gixxer 1100 eller blade eller s-rad kanske -äldre saknar en del att önska av chassi och blårykaren är väl charmig men idag är jag trött på att skruva och då passar en v4:a blårök sådär

Last edited:

Om jag hade en RD 500 som jag med blod svett och tårar renoverat till det där skicket och min fru hade sagt "ska du inte sälja den där gamla blårykande motorcykeln du har så att jag kan få nya silikontuttar och en babianröv i ansiktet" så skulle jag också lägga ut den för det priset.

Om jag hade en RD 500 som jag med blod svett och tårar renoverat till det där skicket och min fru hade sagt "ska du inte sälja den där gamla blårykande motorcykeln du har så att jag kan få nya silikontuttar och en babianröv i ansiktet" så skulle jag också lägga ut den för det priset.
Frugan? :va

Tror du frugan låter sig luras så lätt när du vid inköpet lurat henne att det är en gammal 80-talare du köpte för 10000kr?

Tror du frugan låter sig luras så lätt när du vid inköpet lurat henne att det är en gammal 80-talare du köpte för 10000kr?

Nu har ju inte jag någon fruga, men den typen jag tänker på har inget som helst ekonomiskt förstånd, dom köper ju begagnade Birkin handväskor för 325000:- och tror att det är en bra affär...

(ja, jag googlade vad såna kostar)
birkin.png

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form