Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Här visas en kort lektion i hur man anstränger sig för att inte sälja sin hoj. :)
(I rättvisans namn ska tilläggas att annonsören har fler foton i sin annons. Men första bilden ska ju fungera som inropare och intresseväckare och i det här fallet blev det lite si och så med den saken. Fast jag klickade ju, så kanske funkade det? ;) )

1783245788139.png

Ducati Hypermotard 1100s från 2007 med kompressor. Enligt ägaren 140-150 hk på bakhjulet. Original är väl 90 i motorn tror jag? Undrar om luft-oljekylning räcker till? Oklart om den är besiktad med kompressorn, men spännande hoj. https://www.blocket.se/24468285
Original-hypern är väl ganska sjövild direkt ur kartongen? Spännande var ordet!

Här visas en kort lektion i hur man anstränger sig för att inte sälja sin hoj. :)
(I rättvisans namn ska tilläggas att annonsören har fler foton i sin annons. Men första bilden ska ju fungera som inropare och intresseväckare och i det här fallet blev det lite si och så med den saken. Fast jag klickade ju, så kanske funkade det? ;) )

View attachment 530235

Vad vill ha ha sagt, att han är rädd om den och förvarar under kapell?! 😂

Den såldes ju ganska omgående, så något slags effekt kanske kapellet hade trots allt?

• Gilla
Reaktioner: TCE
En TL1000S med 175 hk. Han vill ha 2500, men han säljer den för 21500.
Riiiight...
2026-07-09 13_19_21-Säljes_ Suzuki TL1000S - 1997 _ BLOCKET                          .png

Tävlingsljuddämpare är bra, då klarar dom IAF dB mätningen på bilprovningen sen, för all motorsport har väl länge haft hårdare krav än bilprovningen.

Däremot kan ju seonljusen ställa till det (seans-ljus?)

En TL1000S med 175 hk. Han vill ha 2500, men han säljer den för 21500.
Riiiight...
View attachment 530371
Det var mer stavfel än rätt i den där annonsen. Ändå en hel del hoj för pengarna, även om den verkliga effekten är ca 50 häst lägre.

Jag hade faktiskt en TL1000S som jag sålde* till Carlbarks omkring 2002 så innan jag öppnade annonsen tänkte jag att det var min gamla hoj, men det var det inte.

*Jag fick min hoj inlöst efter en mindre krock och Carlbarks köpte loss den av försäkringsbolaget och reparerade den.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back