SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nej.84 900 kr år 2019 motsvarar ca 106 000 idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej.84 900 kr år 2019 motsvarar ca 106 000 idag.
84 900 kr år 2019 motsvarar ca 106 000 idag.
Jo, 105 673 kr
Fan att du alltid ska va så jävla korrekt!Jo, 105 673 kr
Prisomräknaren
Här kan du se hur inflationen påverkat penningvärdet. Beräkningarna kan göras från 1914 och framåt.www.scb.se
Fast penningmängden har ökat 30% sedan dess så man skulle även kunna peka på 110000 kr.
Mest bitter är jag för när jag sålde min Xt för 30 lök för ett antal år sen ,och mer utrustad en den på blocket! Men men tider förändras! 
Klibborna relaterar dock mer till att motverka fart.Den här har många hästar ni... Ser ni hur många klistermärken den har...
View attachment 528476
![]()
Säljes: BMW F 800 S - 2006 | BLOCKET
Det här är en av de härligaste motorcyklar jag ägt men ska nu gå över till adventure hoj. BMW F800 S är perfekt hoj för kurvinga vägar och beter sig underbar...www.blocket.se
Fast inflationen är ju inte speciellt intressant när man pratar om hur dyrt eller billigt någonting är.Jo, 105 673 kr
Prisomräknaren
Här kan du se hur inflationen påverkat penningvärdet. Beräkningarna kan göras från 1914 och framåt.www.scb.se
Fast penningmängden har ökat 30% sedan dess så man skulle även kunna peka på 110000 kr.
Fast när man pratar om nypris på en vara för sju år sedan behöver man ju ta hänsyn till inflationen. Förhoppningsvis har ju inte ens löneutveckling stått stilla under den tiden heller.Fast inflationen är ju inte speciellt intressant när man pratar om hur dyrt eller billigt någonting är.
Jag vet att det är kotym att man talar om inflationen i marknaden som pengavärde, men det är ju inte superrelevant för de flesta levande.
Eftersom att jag är en försiktig general!Fast när man pratar om nypris på en vara för sju år sedan behöver man ju ta hänsyn till inflationen. Förhoppningsvis har ju inte ens löneutveckling stått stilla under den tiden heller.
Fast inflationen är ju inte speciellt intressant när man pratar om hur dyrt eller billigt någonting är.
Jag vet att det är kotym att man talar om inflationen i marknaden som pengavärde, men det är ju inte superrelevant för de flesta levande.
Nå personligen så har inte jag samma jobb (arbetsuppgifter) som för sju år sedan, jag är också äldre och har 7 år mer arbetslivserfarenhet. För att det skall fungera måste du jämföra vad sju-år-sedan jag skulle tjäna idag på det jag gjorde då, vilket är krångligt.Så vad var din nettolön 2019 och vad är den idag?
Jag skulle gissa att den ökat mer än 30%.
Nå personligen så har inte jag samma jobb (arbetsuppgifter) som för sju år sedan, jag är också äldre och har 7 år mer arbetslivserfarenhet. För att det skall fungera måste du jämföra vad sju-år-sedan jag skulle tjäna idag på det jag gjorde då, vilket är krångligt.
Jämför tabellöner så blir det intressantare.
Ja fast det är ju inte en rimlig jämförelse.Nej, det var ungefär vad jag förväntade mig och det var just precis min poäng.
Du är inte unik på det sättet utan det är så det ser ut för de flesta.

Nej nej släpp tankarna nu! du kommer ångra dig!Något fint.
Det här sätter igång tankarna.
![]()
Säljes: Kawasaki Rickman CR - 1980 | BLOCKET
Rickman Kawasaki i mycket fint skick. Såld ny av Rickmanagenten som färdig cykel och med denna färgsättning. Försiktigt vårdad och renoverad och motorn har b...www.blocket.se

OJ! Vad jag har drömt om en sådan på 80-talet.![]()
Säljes: Norton Dunstall - 1971 | BLOCKET
Obesiktigad. Var i trafik senast 2001. Extra utrustad med skivbroms bak.blinkers.backspeglar,oljefilter och oljetrycksmätare.Extra set med kåpa.tank.dyna och...www.blocket.se
Söt.

Något för bandagarna?
Skulle ju lätt väcka lite uppmärksamhet i depån
View attachment 528674
![]()
Husvagn Polar Glacier, Filipstad, Klaravik auktioner
Husvagn Polar Glacier 14 m Märke: Polar Glacier Årsmodell: 2008 Fordonsår hämtat från Transportstyrelsen: 2008 Chassinummer/Serienummer: YT512077880000008 Antal passagerare: 0 Dragkrok: Kulhandske Mått och vikt Tjänstevikt (kg) : 3400 Totalvikt (kg): 3500 Max lastvikt (kg): 100 Max sammanlagd...www.klaravik.se
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |