Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Är framhjulet felmonterat? Det sitter ju förskjutet jäkligt långt åt höger i framgaffeln.
Ja, jag reagerade också på det.
Troligen har han växlat sida på distanserna tänker jag, om den nu sitter sådana?
Jag har den konstruktionen på många av mina farkoster, så det går att förskjuta hjulet om man vill, eller har lite otur.

Last edited:
Troligen har han växlat sida distanserna tänker jag, om den nu sitter sådana?
Jag har den konstruktionen på många av mina farkoster, så det går att förskjuta hjulet om man vill, eller har lite otur.

Jag tänkte att han kanske vänt det bak och bra, men din gissning är nog mer sannolik även om jag sett det mest på gamla hojar.

Troligen har han växlat sida på distanserna tänker jag, om den nu sitter sådana?

Något knas är det.
Hittade en annan bild "on the line" och det ser ut som om man vänt fälgen åt fel håll. Man ser att hubben sitter på andra sidan, om det är förståeligt.

Blocket:
Blocket - Höger sida framhjul.png

Online-bild:
Online - Höger sida framhjul.png

Något knas är det.
Hittade en annan bild "on the line" och det ser ut som om man vänt fälgen åt fel håll. Man ser att hubben sitter på andra sidan, om det är förståeligt.

Blocket:
View attachment 523849

Online-bild:
View attachment 523850

Där har du det, fälgen sitter på fel sida om navet. Varför dom nu haft lös den? En ful buckla har fälgen fått i alla fall.

Denna fråga är mer generisk än specifik annons, men kan någon förklara varför Biscaya över huvud taget annonserar cyklar? Jag är stor fan av allt utanför Japan och har ägt flera Aprilia och Ducati, men deras priser...

- Ducati V4 från 2018 för 280'
- En RSV4 från 2010 för 160' (kostade den ens det 2010?)

o.s.v

Det fanns en tid då Ducati var knepiga saker som få förstod sig på, men den tiden får ändå anses vara över. Trots detta verkar prissättningen utgå från att ingen annan kan sälja dessa maskiner, kanske är det därför samma annonser ligger kvar år efter år. Jag må gilla cyklarna, men jag har en något mer nykter syn på priset...

Denna fråga är mer generisk än specifik annons, men kan någon förklara varför Biscaya över huvud taget annonserar cyklar? Jag är stor fan av allt utanför Japan och har ägt flera Aprilia och Ducati, men deras priser...

o.s.v

Det fanns en tid då Ducati var knepiga saker som få förstod sig på, men den tiden får ändå anses vara över. Trots detta verkar prissättningen utgå från att ingen annan kan sälja dessa maskiner, kanske är det därför samma annonser ligger kvar år efter år. Jag må gilla cyklarna, men jag har en något mer nykter syn på priset...
Jadu.
Har undrat samma.

o.s.v

RSV4:an kostade 185k men man kunde hämta en i Tyskland för 120-130k. Sinnessjukt pris med 160!

Det är bra att Biscaya finns, de har mycket prylar och enl uppgift från andra gör de bra servicear.
Har aldrig handlat där, jag hör nog inte till gruppen "mer pengar än vett" men har varit dit och tänkt handa några gånger men ångrat mig.
Fick skäll av Pantha en gång för att jag hade mailat en fråga om pris på delar men inte beställt, det kom han ihåg 1 år senare.

Det är bra att Biscaya finns, de har mycket prylar och enl uppgift från andra gör de bra servicear.
Har aldrig handlat där, jag hör nog inte till gruppen "mer pengar än vett" men har varit dit och tänkt handa några gånger men ångrat mig.
Fick skäll av Pantha en gång för att jag hade mailat en fråga om pris på delar men inte beställt, det kom han ihåg 1 år senare.
Jag betvivlar inte deras kompetens, men syftet måste väl ändå vara att få cyklarna sålda...

För många år sedan kände jag en person som drev exklusiv cykelbutik i Stockholm, på den tiden köpte man delarna och ramen löst och lät handlaren bygga ihop det om det skulle vara "fint". Han hade det mer som hobby och hade pengar så han kunde vara kräsen på sina kunder. Ibland "förirrade" sig någon medelsvensson in i butiken och ville köpa cykel för "kanske upp till 5-6000", han tog då fram en Campagnolo bakväxel och sa "då får du den här, ville du ha något mer?", varpå medelsvensson insåg sitt misstag och lämnade butiken...

Jag betvivlar inte deras kompetens, men syftet måste väl ändå vara att få cyklarna sålda...

För många år sedan kände jag en person som drev exklusiv cykelbutik i Stockholm, på den tiden köpte man delarna och ramen löst och lät handlaren bygga ihop det om det skulle vara "fint". Han hade det mer som hobby och hade pengar så han kunde vara kräsen på sina kunder. Ibland "förirrade" sig någon medelsvensson in i butiken och ville köpa cykel för "kanske upp till 5-6000", han tog då fram en Campagnolo bakväxel och sa "då får du den här, ville du ha något mer?", varpå medelsvensson insåg sitt misstag och lämnade butiken...

Sålde han mest mintgröna cyklar och hade en enorm kaffemaskin i butiken?

Vilken butik var det?

2007 kostade den dyraste Campagnolo bakväxeln 3000 kr, om det är många år sedan får du själv avgöra?

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back