Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Snälla blocket, kan ni tvinga handlarna att skriva ut priset, inte avbetalningspriset per månad, det kan handlarna få ha i texten för dom som föredrar att hyra sina fordon.
Inte förbud, gör det bindande erbjudande istället.
Står det 9k så får du den för 9k.

Snälla blocket, kan ni tvinga handlarna att skriva ut priset, inte avbetalningspriset per månad, det kan handlarna få ha i texten för dom som föredrar att hyra sina fordon.
Eller ännu bättre att Blocket skriver in i det finstilta att
"Punkt 134 - Utsatt högsta pris gäller. När säljaren skriver in sitt säljpris i annonsen förbinder sig denne att försälja varan för detta pris till köpare. Inga undantag."

"Punkt 134 - Utsatt högsta pris gäller. När säljaren skriver in sitt säljpris i annonsen förbinder sig denne att försälja varan för detta pris till köpare. Inga undantag."

Problemet blir väl ifall någon av misstag råkar skriva en nolla för lite. Eller för det som skriver tex 200 istället för 200000kr.

Blockets granskare är ju ändå mer än lovligt petiga så det är väl inte mycket begärt att de även ställer krav på korrekt inskrivet pris.

Inklusive moms för inte ens företag får lyfta hela momsen.

I praktiken har det väl ingen betydelse, vi lånar ju ändå till allting nuförtiden, så det är bara månadskostnaden som blir relevant :lol

Fan, 35 är ganska mycket, även om det stämmer som han säger att du får en bra motor för 25, så för 60 får du väl en 999 som redan fungerar?
Man betalar 60000:- för att köra den tills nästa vevstake ramlar ut. Det kan ta en dag eller tio år, ingen vet.

Man betalar 60000:- för att köra den tills nästa vevstake ramlar ut. Det kan ta en dag eller tio år, ingen vet.

Ah, Ducati-lotteriet.
När man trycker på knappen på morgonen och det börjar snurra, antingen vinner man en härlig åktur, eller så stannar den på svarte-petter och då faller vevstaken ur.

Då tror jag att jag nöjer mig med ett japanskt "vinst varje gång" lotteri istället.
Även om inte vinsterna är lika fina...

Håller helt med! En firma annonserade ut på blocket en fin Karmann Ghia för 1kr. Brukar aldrig köpa nåt osett, men här tänkte jag att det var läge att chansa. Jag mailade till firman och sa att jag tar den, och att jag kommer och hämtar den. Jag erbjöd också att betala 10% i handpenning alltså 10öre.
Fick tyvärr inget svar men jag tror poletten trillade ner för efter nån timme var annonsen borta. Kan ju i och för sig vara nån annan som hann före..
Men så trött på dessa annonser!

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back