Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ingår bilen...?
För ingen betalar väl 815 000 för bara hojen... 🤔
View attachment 521819

Sen när man kollar dyraste hojarna så ser jag att Ducati numera tagit över MV Agustas position som tillverkare av specialmodeller i numrerade upplagor.
Lamborghinimodellen görs i 630 exemplar, Bentley modellen i 500 exemplar, Tricolore i 163 exemplar. Det är först långt ned på listan som BossHossarna och HDna kommer numera.

View attachment 521820
Jag kan tycka att namnet "Tricolore" är lite missvisande på en blå hoj från Italien.
Fast å andra sidan kallar de ju de andra modellerna "Lamborghini" och "Bentley", så det är väl kanske helt i linje med dem.

Undrar om jag kan sälja min gamla Kawa för 10 gånger pengarna om jag kallar den för "Ducati"?

Jag kan tycka att namnet "Tricolore" är lite missvisande på en blå hoj från Italien.
Fast å andra sidan kallar de ju de andra modellerna "Lamborghini" och "Bentley", så det är väl kanske helt i linje med dem.

Undrar om jag kan sälja min gamla Kawa för 10 gånger pengarna om jag kallar den för "Ducati"?
Kawasaki Z750 三色 Sanshiki edition (three colors)

Hur kan en handlare lägga upp en annons med sån oseriös annonstext , har dom ingen som läser igenom det dom lägger ut eller har dom nåt AI-program som lägger ut annonser åt dom automatiskt ?

IMG_6152.png

Bifogat

• IMG_6151.png
    IMG_6151.png
    1.6 MB · Visningar: 21
Last edited:
Hur kan en handlare lägga upp en annons med sån oseriös annonstext , har dom ingen som läser igenom det dom lägger ut eller har dom nåt AI-program som lägger ut annonser åt dom automatiskt ?

View attachment 521893
Behöver man antispinn på 35kW :va

1759941807429.png

Denna kräver lite TLC innan den är körbar igen, men man undrar var den är hittad när man ser sista bilden....
1760089065801.png
1760089340220.png
1760089105257.png
1760089138543.png

1760089169485.png

1760089218051.png

Näää, nu är hösten här och säsongen är över...Det är dags att sälja hojen för ungeför vad jag köpte den för XX antal år sen.
Vad skall jag sätta för pris... Jag lägger ut den 22500:- kr dyrare än den dyraste Sprint ST på marknaden. Det är ju ändå höst...

1760091902491.png

Som sagt, många sätter ut hojen på annons då någon annan i familjen vill det...

Eller så är det ett "Finns det en idiot som betalar det jag begär så köper jag något annat till våren-pris"

Jag känner en person som är/var besatt av pengar och vad saker kostade.
Om jag köpte ett par hörlurar/skor/kylsåp/en säck ved så var alltid hans första fråga "Vad fick du ge för den där då?"

Samma sak när han skulle köpa saker, han ville ha en cool bil, men så hittade han en Citroen Picasso som var 5000 billigare än nästa på blocket så då köpte han den istället.
Anledningen till att han behövde en ny bil? Han hade en cool bil som han älskade men någon la ett bud på den som han tog....

Det spelade ingen roll hur mycket han älskade en sak, fick han 5kr mer än han gav för den så var den till salu, ALLT i hans liv var till salu, ständigt.

Man tänker sig att han skulle ha pengar i madrassen, men i själva verket var han fattig, alla hans "deals" var inte bra, Cittran var en Citron och krävde dyra reparationer och så vidare.

Men han sålde den med lite vinst.... på inköpspriset... efter att ha lagat den för lika mycket

Last edited:
Hi hi, den sticker ju ändå ut i förhållasnde till övriga pinaler på gården, och huset.
Men spindelbo under tanken, och....mossa på kicken.....han kör nog inte så mycket.

Det kan vara ide att lägga ett skambud på den, dra hem den och tvätta av den och lägga ut den "Hel eller i delar"

Det mesta ser bedrövligt ut med mossa på, men någon kanske behöver X för 1000 spänn och någon annan Y för 500....

Eller så är den hyfsat sund under oxiden och går att starta upp för en billig peng och blir helt plötsligt säljbar

Det kan vara ide att lägga ett skambud på den, dra hem den och tvätta av den och lägga ut den "Hel eller i delar"

Det mesta ser bedrövligt ut med mossa på, men någon kanske behöver X för 1000 spänn och någon annan Y för 500....

Eller så är den hyfsat sund under oxiden och går att starta upp för en billig peng och blir helt plötsligt säljbar
Risken med det är att det är att den yttre miljön till slut ser ut som hos säljaren av den hojen.
Skiten blir alltid kvar, och den "ska jag slänga någon gång....".

Men, absolut, har du disciplinen och näsa för affärer så kan det vara något.....jag saknar dock båda...så - pass.

Bifogat

• IMG_3422.jpeg
    IMG_3422.jpeg
    4.1 MB · Visningar: 48
Även den som troligvis är duktig, och har haft ett klart slutmål, kan tydligen ge upp innan det blir klart.
Troligtvis smal kundkrets, men ändå lite fränt bygge.
Säkert många roliga garageminnen bakom den. :fyllisar

Supermono.png

Även den som troligvis är duktig, och har haft ett klart slutmål, kan tydligen ge upp innan det blir klart.
Troligtvis smal kundkrets, men ändå lite fränt bygge.
Säkert många roliga garageminnen bakom den. :fyllisar

View attachment 521971

Skulle var kul att få veta vad det var som gjorde att lusten och energin försvann.
Byggtråden är värd att läsa om inte annat: https://www.sporthoj.com/forum/threads/projekt-2t-racer.290989/

Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Back