Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tvångsmässigt måste du kommentera allt som har med elfordon att göra. Vi vet, alla på forumet vet, att du tycker att elfordon är det värsta som drabbat jorden sen andra världskriget. Varje inlägg är bara en upprepning av dina tidigare 7000 postningar i samma ämne. Skriv om nåt du tycker är roligt eller intressant istället.

Jag tycker om alla elmotorcyklar som ÄR elmotorcyklar, minimikravet för det är väl att det går att köra för fort på motorväg kan man tycka.

Och att det går att köra för fort på motorvägen i minst en timme

Kan man inte det så faller dom in i samma grupp som könlösa scooter 125or med variator och fyrtaktsmotor, jag kallar inte det heller för motorcykel.
Fast dom har ju bättre räckvidd och tankar på två minuter när det är tomt, så dom är ju egentligen bättre

Ingår bilen...?
För ingen betalar väl 815 000 för bara hojen... 🤔
1759775765845.png

Sen när man kollar dyraste hojarna så ser jag att Ducati numera tagit över MV Agustas position som tillverkare av specialmodeller i numrerade upplagor.
Lamborghinimodellen görs i 630 exemplar, Bentley modellen i 500 exemplar, Tricolore i 163 exemplar. Det är först långt ned på listan som BossHossarna och HDna kommer numera.

blocket.jpg

Sen när man kollar dyraste hojarna så ser jag att Ducati numera tagit över MV Agustas position som tillverkare av specialmodeller i numrerade upplagor.
Lamborghinimodellen görs i 630 exemplar, Bentley modellen i 500 exemplar, Tricolore i 163 exemplar. Det är först långt ned på listan som BossHossarna och HDna kommer numera.

Men det är väl ganska skönt?

Med vänlig hälsning,

Det påminner om en bekant som hade en Ford Fiesta 80 talare, det var en specialmodell som hette "mille" någonting, den blev totalad och inlöst av försäkringsbolaget, och ersattes av en annan fiesta, samma färg men en specialmodell som hette något annat...

Dom var identiska, så vi förökte sätta oss in i vad som var så unikt med dessa specialmodeller, det var någon stripe på sidan och huruvida dom hade glastaklucka eller plåt, det visade sig att det fanns nog ingen "vanlig" fiesta, dom ändrade någon skit-detalj och gjorde en ny specialmodell var tusende bil eller så dom spottade ut från fabriken.

Kanske bättre att satsa på någonting "unikt".
Har ingen kommentar om själva hojen, men "motorblocks-tavlan" på väggen väcker kreatören i mig, så jag söker ett objekt nu....

Norton.png

Är det bara jag som undrar varför man skriver "café racer" på hojen?
För att ge den ett "modellnamn" så att man urskiljer den från alla andra Norwins man har i garaget...

Harley Davidsson hade en modell med namnet i något år på 70-80 talet för övrigt

• Gilla
Reaktioner: DaK
Jobbigt ändå när man tycker att man är "nästan framme", och så ställer finmotoriken till det.
Tänker på det helt omöjliga:
"återstår att koppla elen. (Allt är draget.) Forma skumgummit och fästa sadeln."

tracker.png

Jobbigt ändå när man tycker att man är "nästan framme", och så ställer finmotoriken till det.
"återstår att koppla elen. (Allt är draget.) Forma skumgummit och fästa sadeln."

View attachment 521842

I synnerhet när den där har lika avancerar elsystem som en genomsnittlig skottkärra....

View attachment 521842

Inte illa. Yamahas klassiska färger och speed... ...lines? på tanken gör sitt till.

Screenshot_20251007_135031_Samsung Internet.jpg

Alltså, jag är inte dum. Jag fattar att han valde siffran åtta för att passa in små projektorstrålkastare, och sedan var det inte plats för mer än en etta. Men ändå? Fattar killen vilka signaler han sänder ut? Hade in "18" varit lämpligare...?

Killen har lagt massa pengar utan att bli klar.
Har kvitton på över 38.000 exl själva hojen så det vill jag ha, eller mer.

Det lite tragiska är att själva utgångsmaterialet är på väg upp över den summan, och lär fortsätta uppåt.
Hade han bara gett fan i att härja med hojen så hade han inte bara 'fått igen sina pengar' utan troligen tjänat sig en hacka - på en helt orörd XS650.

Oh well, hans hoj - hans pengar.
Men man kan inte låta bli att fundera...

Last edited:
20kkr kan vara lagom, då jag gillar motorn. Resten går nog att göra något av, den är inte helt hemsk.
Det var en gul liknande men färdig på Blocket för något år sedan, för mindre pengar om jag minns rätt.

När man vid 01:01 den 8 oktober kommer på att man skall lägga ut sin högmilade första årsmodellen ZZR1400 med trasig generator för dryga 20-25' mera än vad de kostar på våren 🤘

1759901221011.png

När man vid 01:01 den 8 oktober kommer på att man skall lägga ut sin högmilade första årsmodellen ZZR1400 med trasig generator för dryga 20-25' mera än vad de kostar på våren 🤘

View attachment 521871
Hade inte vaknat, drömde så sött.

Vid midnatt började fru/sambon gräla om pengar och kräva att motorcykeln ska säljas och en riktig familjebil inköpas istället för den böttade 240in nu när hon är gravid...

Klockan 01 vill han sova så "Okej jag lägger ut den nu, men det är svårt att sälja på hösten, jag kommer nog inte att få många svar på annonsen"

Nyheter
Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026