Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Eller eventuellt görs den av ryssar?

Vet inte ifall du skojar men jag tänkte direkt att beluga är väl ett däggdjur så jag googlade och ser att den där kaviaren görs av hus.

Ja har inte ännu kollat ifall Kalles kaviar görs av blonda pojkar.

Pojkägg, går åt många mtp att det bara finns två/pojke.......

Många sommardrömmar som skall iväg nu i höst.

"Jag kör inte motorcykel, därför säljer jag den"
"En förgasare flödar över, så man kan bara köra nån meter innan hela motorn är täckt med bensin."
"nu när ja skulle köra den till verkstaden så går den inte igång o nu tappa ja helt intresset o skall köpa ny motorcykel istället"
"Vi skall snart på en utlandsresa och den började nyligen läcka olja under vid framdrevet där kedjan går går in. Vet ej vad som är fel och orkar ej bry mig utan köper en ny hoj istället.Alltså den går ej att köra då den läcker så pass mycket olja såg detta i god tid och körde in på en parkering och bara stängde av (nivån är nu nere på minimum)... Hojen går i övrigt riktigt bra. "

Deuville med samma motor som Transalpen. Finns som NT650V och NT700V.
Egentligen en klart underskattad långtourer. Bekväm, hållbar, helt ok att köra men... utseendet är inte det bästa.

Ska man köra Sthlm-Luleå och hem igen så skulle gemene man* nog göra det snabbare på en NT650V än en GSX-R valfri kubik.
Varför?
Man sitter skönt och kan ändå marscha på bra och länge. Gixxern måste de flesta stanna och sträcka på benen med efter en 20 mil.

*gemen man = medelmåttig mc ägare som inte vågar bomba fram hela tiden.
Jag hade då ändå spenderat en par extra timmar och beundra Falcon över en mack-kaffe med ont i röven (lugn nu) än att köra den där .

Och nu till någonting man faktiskt skulle kunna tänka sig att köpa: 🥰🤤

(Om jag hade pengar att lägga på en hoj till)

"En förgasare flödar över, så man kan bara köra nån meter innan hela motorn är täckt med bensin."
"nu när ja skulle köra den till verkstaden så går den inte igång o nu tappa ja helt intresset o skall köpa ny motorcykel istället"
"Vi skall snart på en utlandsresa och den började nyligen läcka olja under vid framdrevet där kedjan går går in. Vet ej vad som är fel och orkar ej bry mig utan köper en ny hoj istället.Alltså den går ej att köra då den läcker så pass mycket olja såg detta i god tid och körde in på en parkering och bara stängde av (nivån är nu nere på minimum)... Hojen går i övrigt riktigt bra. "
Den duccen var ju lite intressant egentligen, men 30 lök känns lite brant för en hoj som inte startar med dålig växellåda? :va

Vingen:
Och det tråkiga. En förgasare flödar över, så man kan bara köra nån meter innan hela motorn är täckt med bensin.
Radion behöver kopplas in igen.

Bra arbetsordning! Fixa bensinläckan innan man börjar koppla mer el.

Multistradan: 5 bilder i annonsen, ingen visar framdelen på hojen. Märkligt?
Eller inte...

TL 1000: Fightercafescrambler konverterare som inte vet hur man spänner en kedja...?
Det där riskerar att vara ett stort jobb.

Alla tre annonserna ger en air av... ...höst? och tappade sugar.

Belugastör är något HELT annat.

efe1a9d5140f692047780239390511c0.jpg

Man får ingen kaviar från valar…

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag skrev "Jag STÖR mig lite på att de gör kaviar av dom där."
Ja det var ett skämt, men fortsätt gärna att faktakolla och skicka Wikipedia-länkar till mig.
:7peta :rofl

Och nu till någonting man faktiskt skulle kunna tänka sig att köpa: 🥰🤤

(Om jag hade pengar att lägga på en hoj till)
En sån vore ju kul att testa. Nån som vet hur man sitter på den jämfört med andra hojar från samma tid?
Är den liten och krampampaktig som en Ducati 996/998 eller "stor och'bekväm" som en rsv mille? Funkar den om man är över 180?

En sån vore ju kul att testa. Nån som vet hur man sitter på den jämfört med andra hojar från samma tid?
Är den liten och krampampaktig som en Ducati 996/998 eller "stor och'bekväm" som en rsv mille? Funkar den om man är över 180?
Pytteliten........

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...