Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ja jävlar! Jag står stilla nu så jag kan se bilderna ordentligt.

Ja, och läsa texten. Det som krävs efter mekhelgen är tydligen att regga hojen.
Inte besiktiga, av texten att döma.

Joråsåatte - det skall nog gå bra med den ursprungskontrollen.
...när man inte ens vet vad man säljer.
Vilket nöt.
Läste regga som regbesiktiga ;)
 
Varför o varför gör folk så mot motorcyklar?
Både gixxern & shadowen..
VARFÖR??
Man sakner helt enkelt självinsikt, och har inte förmågan att överblicka slutresultatet, och inte heller vägen dit.
Utan en klar målbild, och inte heller tillräcklig med kunskap för att inse kompetensbehovet eller tidsåtgången - ja, då blir det svårt att veta vilket håll det drar iväg åt.
Så det vi ser är ingenting genomtänkt, eller ett slutresultat, utan det är produkten av:
"- Så här blev det".

En följdfråga skulle vara hur ägaren/byggherren själv ser på produkten, när han står där på några meters håll och beundrar den?
Lite nyfiken på den innersta känslan där faktiskt...
 
Den där gixxern kanske byggdes om till grusbusare då när det fanns 13 på dussinet?
Nu känns det lite som att vaska en allt för fin hoj.

Jag skulle iofs kunna tänka mig att dubba den där och ha som vinterhoj.
 
Man kan ju ana hur eftersom den åker ut på blocket direkt. 😁


Jo, men om man nu skäms lite grann - hur kul är det att resa sig ur skyttegraven och dra på sig eld genom att synas på Blocket/nätet?

Jag tror dom här stollarna är gladnöjdstolta över vad dom åstadkommit.

Som ett lekisbarn med sitt första keramikalster.
 
"Saknar rätt reflex bak för besiktning"
Det är nog lite mera än så...





Funny thing:

VT 1100-motorn påstås passa slot-in / bolt-on i min PC 800 Pacific Coast.

1600px-Honda_PC_800_01.jpeg
(Här i Beluga White. Inte min, alltså)

De tidiga VT 1100 hade 78 hp - glatt 25 hästar upp från PCns effekt.

Ett byte jag funderar på när rätt objekt dyker upp. Detta är inte rätt objekt.

Beluga...? Ringer en klocka?

Japp!
beluga-whale-swimming-Norway.jpg

Lika som bär!
 
Honda har sannerligen byggt ett par märkliga hojar. Tänker på den, & den där andra tourern med 750 twinnen, öööhm, nåt fransk-klingande namn..
Deuville med samma motor som Transalpen. Finns som NT650V och NT700V.
Egentligen en klart underskattad långtourer. Bekväm, hållbar, helt ok att köra men... utseendet är inte det bästa.

Ska man köra Sthlm-Luleå och hem igen så skulle gemene man* nog göra det snabbare på en NT650V än en GSX-R valfri kubik.
Varför?
Man sitter skönt och kan ändå marscha på bra och länge. Gixxern måste de flesta stanna och sträcka på benen med efter en 20 mil.

*gemen man = medelmåttig mc ägare som inte vågar bomba fram hela tiden.
 
Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top