Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inte en Blocket, men till salu och många "intressanta" lösningar.
Föregångare till Stark Varg :3freak eller nått :hihi
Typ Svag Labrador™
Den verkar i alla fall vara tidigt ute med Battery Swap


1748675928135.png

1748675953586.png
1748675964011.png
 
Inte en Blocket, men till salu och många "intressanta" lösningar.
Föregångare till Stark Varg :3freak eller nått :hihi
Typ Svag Labrador™
Den verkar i alla fall vara tidigt ute med Battery Swap


View attachment 515970

View attachment 515971
View attachment 515972

Ah!
"Elkross".
En taxbent sådan, med dubbar fram men inte bak, och utan batterier.

Att dom inte skäms, auktionsfirmorna, att ta in sådan skit i programmet.
 
4 cylindrig enstånka
Jorå, så att.... :rofl

"Den startar men går på endast 1 cylinder. "
"Yamaha xjr1300 - 00a har rullat 8000mil"
"Har kollat runt och dom står i över 40t på blocket så har tänkt runt 23000kr som den står. "
 
4 cylindrig enstånka
Jorå, så att.... :rofl

"Den startar men går på endast 1 cylinder. "
"Yamaha xjr1300 - 00a har rullat 8000mil"
"Har kollat runt och dom står i över 40t på blocket så har tänkt runt 23000kr som den står. "


Jag fixar lite:

Hojen har stått ett par år.

Hojen har stått ute ett par år.
 
Problemet med denna XJR är inte att den inte går, för det är sannolikt lätt fixat för den som inte har dubbla tummar mitt i handen…Problemet är all ärgad aluminium och allt annat som korroderat. Då betalar jag hellre 40k eller mycket mer för ett fint exemplar.
 
Knappt använd.
Fast hur mycket dåliga gummidetaljer finns det att ta hand om?
 
Problemet med denna XJR är inte att den inte går, för det är sannolikt lätt fixat för den som inte har dubbla tummar mitt i handen…Problemet är all ärgad aluminium och allt annat som korroderat. Då betalar jag hellre 40k eller mycket mer för ett fint exemplar.

Det innebär alltid ett stort riskmoment i att köpa en hoj som inte går. Sannolikt är det väl som du säger men det finns väldigt många rackelmakare utan moral som gömmer stora kända fel med ursäkter som att det "bara behövs rengöring av förgasare".

Nu talar väl mycket för att det är just så med den här hojen, lågfartsmunstycken som är igenoxiderade för att hojen stått still för länge med dagens skitbränsle i förgasarna.
men jag har lite svårt att lita på säljare som inte ser till att fixa en trasig motor innan de säljer sina fordon.

Som säljare har man ju ett informationsövertag och man vet ju tex att hojen faktiskt gick bra när den ställdes åt sidan, eller så vet man kanske rent av att den saknar kompression på en cylinder. Medans man köparen står framför grisen i säcken.

Så i det här fallet, varför prutar han hellre i sitt tycke 17000kr hellre än att betala kanske 5000 kr till en verkstad som ser till att en så vital del som motorn faktiskt går bra?

Jag har köpt många hojar som inte varit körbara men då betalar jag inte mer än att jag kan göra vinst på delarna inom en rimlig framtid.
 
När det gäller XJR1300 från år 2000 så känner jag inte igen färgscehmat allas 🤔
Däremot finns det färgschemat på 1999 års SP modell.
Någon Yamaha nörd som har koll på just den färgen?
 
När det gäller XJR1300 från år 2000 så känner jag inte igen färgscehmat allas 🤔
Däremot finns det färgschemat på 1999 års SP modell.
Någon Yamaha nörd som har koll på just den färgen?
Bara SP modellen hade Öhlins innan 2002, så det är troligen en SP. Eller ”jubileumsmodell” som annonsören skriver.
 

Bifogat

  • IMG_1310.png
    IMG_1310.png
    1.7 MB · Visningar: 14
I feel for you bro 🫂

"Byggde om en Marauder men orken tog slut"
"Byggde den åt min sambo men hon vill inte ha den"


 
Är det där styret någon modegrej?

View attachment 515986



Ser ut som två olika designstyren som klibbat ihop under transport.

Hursomhelst: en inte helt oattraktiv helhet, faktiskt. Smakfullt med färgkoordinerad trasa över nummerskylten.

Ordet "enstånkare" får dock mitt gamla exem att blossa upp igen...
 
  • Haha
Reaktioner: DaK
I feel for you bro 🫂

"Byggde om en Marauder men orken tog slut"
"Byggde den åt min sambo men hon vill inte ha den"


Den där såg väl ändå rätt okej ut. Absolut inget jag själv skulle åka runt på, men för 24 k lät den nog bli såld.
Undrar dock om det inte varit lättare att sälja den nybesiktigad.
 
Problemet med denna XJR är inte att den inte går, för det är sannolikt lätt fixat för den som inte har dubbla tummar mitt i handen…Problemet är all ärgad aluminium och allt annat som korroderat. Då betalar jag hellre 40k eller mycket mer för ett fint exemplar.
Jag vet inte, jag tycker det är ett snyggt objekt för rätt pris, men de är ju inte apdyra i gott skick, så 23k är uppåtväggarna för mycket för ett objekt.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top