...och, ingen bryr sig ens om att fråga hur hårt han trimmat, eller vad som är gjort för att främja väghållningen.
Koniska luftfilter på cv-förgasare brukar inte bli så bra. Korta öppna ljuddämpare flyttar Max vrid uppåt i varvregistret. Om den nu varvar som den ska. Ombestyckade förgasare?
Ny är hela hojen lättad och det är ju ett plus. Om den fortfarande når upp till originaleffekten.
Den är sänkt fram, aningen brantare gaffelvinkel. Vad som finns inuti gaffelbenen syns inte. Originalfjädrar och distanser, 10w olja? Hojen är i alla fall lättare. Kapad originalskärm med bibehållen vridstyvhet. Lägre ofjädrad vikt fram. Bak har han tagit bort kedjeskyddet. Lägre ofjädrad vikt där också men nummerplåt och belysning höjer tillbaka och höjer luftmotståndet medan körställningen säker detta. Originalstötdämpare? Mjukaste läget. Föraren kanske är liten och lätt.
Däcken är monterade åt rätt håll.
Raask bakåtflytt och klepongstyre!

Polerad bromsköld håller värmen bättre än mattsvart. Dåligt. Framskivan förmår inte att bromsa upp bakhjulet i luften. Icke mätbar försämring. Mina bromsköldar är i alla fall halvmatta.
Ful tank som inte matchar sadeln. Det kanske egentligen är sadeln som inte matchar tanken.
Kort bakskärm med normalt men litet bakljus och nummerplåt är snyggare i min bok.
Bra puts annars.
Placerar man den i det som förr (70-80) kallades custom eller customised dvs ombyggd, så ok, men caféstuk skall enbart vara förbättringar gällande bromsar, väghållning, däcksgrepp, markfrigång, körställning/luftmotstånd, vikt, acceleration och toppfart.
Kan man lägga 39000 spänn på en bättre hoj? Jag tro man får 2-3 st bättre hojar för dom pengarna.