Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tryckt stämning?
Närå, inte värre än vanligt. 🙄

Man skriker av sig i bilen på väg från och till hemmet. Ibland en extra minut i garaget också.

Sund relation? Nja. Mer som ett ömsesidigt stockholmssymdrom.

Skämt åsido. Jag älskar min fru gränslöst och hon mig, hon är paletten som sätter färg på mitt tidigare svartvita liv.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kanske har jag förträngt det men jag kommer inte ihåg att jag har sett nåt värre än det här vad gäller missprydande kåpor

View attachment 497603


Har han letat i "bra att ha" högen i pannrummet när byggde distanserna till kåpan och backspeglarna? Ser ut som något han har hyvlat till.
Känns som det är lite olika stuk mellan fram och bakdäck.
Vad är vitsen med den kromade rörstump som förlänger avgasröret? Ser lite hemmagjord ut.
När jag ser en sådan skapelse får jag så många frågor/tankar i huvudet. Hur mycket Macgyver lösningar har han hemma när renoverade huset? Kul med kreativa människor som kör sitt egna race och lösningar
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Har han letat i "bra att ha" högen i pannrummet när byggde distanserna till kåpan och backspeglarna? Ser ut som något han har hyvlat till.
Känns som det är lite olika stuk mellan fram och bakdäck.
Vad är vitsen med den kromade rörstump som förlänger avgasröret? Ser lite hemmagjord ut.
När jag ser en sådan skapelse får jag så många frågor/tankar i huvudet. Hur mycket Macgyver lösningar har han hemma när renoverade huset? Kul med kreativa människor som kör sitt egna race och lösningar

Avgasförlängningen kan jag förstå.
Dom spottar rätt rejält med olja dessa - speciellt om man envisas med att skvätta på lite extra olja på måfå i tanken.

Framdäcket däremot inte alls.

Screenshot_20240421-224255~2.png

Ett trialdäck. Varför?

Texten "Light Sprinter" känns som den ostiga löken på laxen.

Screenshot_20240421-224438~2.png
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Avgasförlängningen kan jag förstå.
Dom spottar rätt rejält med olja dessa - speciellt om man envisas med att skvätta på lite extra olja på måfå i tanken.

Framdäcket däremot inte alls.

View attachment 497605

Ett trialdäck. Varför?

Texten "Light Sprinter" känns som den ostiga löken på laxen.

View attachment 497608
Kan det vara så att han drömde sig bort mot "adventure segmentet", så målbilden var en Africa Twin, Tenere, eller motsvarande? :va
Han började med kåpan och framdäcket, innan han blev omhändertagen av någon som uppmärksammat närstående, som hjälpte honom in i vårdkedjan.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kan det vara så att han drömde sig bort mot "adventure segmentet", så målbilden var en Africa Twin, Tenere, eller motsvarande? :va
Han började med kåpan och framdäcket, innan han blev omhändertagen av någon som uppmärksammat närstående, som hjälpte honom in i vårdkedjan.
Den bizarra prissättningen fick han tydligen ingen hjälp med att justera till någotsånär rimliga nivåer
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det finns vissa gubbar som bara har nåt sånt där konstigt praktiskt tänkande oftast i kombination med en stor portion dumsnålhet.

Alltså kan jag tänka mig att framdäcket är valt med logiken att det var stort mönsterdjup, inte för greppet på grus utan för att ha mycket gummi och nöta på. Det skulle inte förvåna mig ifall det dessutom är ett mopeddäck godkänt för max 50-100 km/h.

Det stora kåpglaset är antagligen fullt medvetet valt för att ge bra vindskydd trots att han antagligen tvingats montera det på något extremt konstigt och fult sätt. Det gör honom inget för han blev ju vindskyddad...

Jag vågar nästan slå vad en slant om att den är nedbestyckad med alldeles för små munstycken bara för att den ska ta mindre bränsle. Det är liksom urtypiskt för de här gubbarna.

Likaså kan ljuddämparen vara fullproppad med isolering för att han tyckte den lät för mycket. Fullständigt logiskt för honom.

När sedan nästa ägare börjar köra hojen mer normalt så skär den ganska snart eftersom den går för varm nedbestyckad med igenproppad ljuddämpare.

Dom brukar kunna ha en hel del andra tattarreparationer också då dessa gubbars uppfinningsrikedom kan vara närmast oändlig i i deras strävan att slippa köpa reservdelar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det finns vissa gubbar som bara har nåt sånt där konstigt praktiskt tänkande oftast i kombination med en stor portion dumsnålhet.

Alltså kan jag tänka mig att framdäcket är valt med logiken att det var stort mönsterdjup, inte för greppet på grus utan för att ha mycket gummi och nöta på. Det skulle inte förvåna mig ifall det dessutom är ett mopeddäck godkänt för max 50-100 km/h.

Det stora kåpglaset är antagligen fullt medvetet valt för att ge bra vindskydd trots att han antagligen tvingats montera det på något extremt konstigt och fult sätt. Det gör honom inget för han blev ju vindskyddad...

Jag vågar nästan slå vad en slant om att den är nedbestyckad med alldeles för små munstycken bara för att den ska ta mindre bränsle. Det är liksom urtypiskt för de här gubbarna.

Likaså kan ljuddämparen vara fullproppad med isolering för att han tyckte den lät för mycket. Fullständigt logiskt för honom.

När sedan nästa ägare börjar köra hojen mer normalt så skär den ganska snart eftersom den går för varm nedbestyckad med igenproppad ljuddämpare.

Dom brukar kunna ha en hel del andra tattarreparationer också då dessa gubbars uppfinningsrikedom kan vara närmast oändlig i i deras strävan att slippa köpa reservdelar.
Kan typen. Har de en bil så är det en röd gammal Skoda med extra dörrlister, extra antenner och målade navkapslar. Troligen 3-4 extra cigaretttändaruttag och stolsöverdrag. Aldrig över 3 tusen varv och växlar 1-3-5
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Nä. Missade det uppenbara. Såg bara att gaffelbenet är repat. Hur i helvete han lyckats sabba bottenstycket vetefan. Försökt slå av det med stämmjärn?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top