Dagens Blocket! (mc-relaterat)

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Samlare är bara intresserade av enstånkor, klassiker som Yamaha SR250/400/500, offroad som t ex Honda XL 250/500 och äldre 125cc. Men Blocket verkar lugnt även för andra hojar.
När jag läser inlägg som detta ovan så skulle jag önska att denna smiliesen fanns under "Gilla knappen" ---> :huvet
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Samlare är bara intresserade av enstånkor, klassiker som Yamaha SR250/400/500, offroad som t ex Honda XL 250/500 och äldre 125cc. Men Blocket verkar lugnt även för andra hojar.
Nja, jag sålde en av mina hojar till annonserat pris på en dryg vecka, så lite fart är det nog.

Nu ska jag använda intäkten till att köpa på mig en massa encylindriska klassiker som jag ska ställa i garaget och aldrig använda.


Men på allvar håller jag faktiskt med om att det känns rätt lugnt än så länge, även om jag kollar på hojar av andra typer. Det känns också som om marknaden inte riktigt bestämt sig för vad saker ska kosta nu för tiden heller och att det kan skilja väldigt mycket i pris på liknande objekt.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Den här behöver man inte ens läsa annonstexten för att fatta vilket land den kommer ifrån.
R1 med tyskröv!

1713445043066.png

1713445081189.png
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
En sak kan man i alla fall lita på, och det är att denna ligger ute till försäljning, som vanligt. Utan att bli såld, som vanligt.
View attachment 497442
Helt obegripligt att folk inte lägger en femhundring och en timmes tid på att besiktiga hojen innan man annonserar ut den. Det är oändligt mycket mer lättsålt om det är besiktigat, godkänt och klart.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ibland brukar jag bara ta ett djupt andetag, och en stilla funderan kring att samhället ändå i någon omfattning måste vara dimensionerat för den individtypen som har dessa annonser på Blocket.
I den öppenhet som finns idag för olika religioner och tyckande och tänkande, så måste dom också få existera.
Jag tänker ju så, men ibland blir det fan svårt.......då får jag gå ut i garaget, Öppna Cafe Dunken och dra igång lite schysst musik - då blir det lite lugnare i huvudet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är regndäck för bankörning och sägs "brinna upp" om det inte får kylning av blöt vägbana.
Kör man inte hårt funkar det väl någorlunda. Skulle inte säga att det är ett bra val, men det största problemet är nog att det kommer slitas fort.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Kör man inte hårt funkar det väl någorlunda. Skulle inte säga att det är ett bra val, men det största problemet är nog att det kommer slitas fort.

Kör man inte hårt funkar det väl någorlunda. Skulle inte säga att det är ett bra val, men det största problemet är nog att det kommer slitas fort.
Tror nog mest själv att ägaren har gillat utseendet som sticker ut och kan ses på utvikningshojar i olika mc tidningar.
Att det slits fort är en 100% garanti.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top