Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det där var en äkta tyskfighter, inte bara till papprena sett. De är riktigt ovanliga här, men han borde sälja den i Tyskland. Där borde den gå för en 5-8000 Euro
Ja säkert finns ju en större marknad för tyskrövarna där ?gör mest ont i ögonen till och med om man kisar och tittar på nåt dylikt även om smaken är som :arsele
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja säkert finns ju en större marknad för tyskrövarna där ?gör mest ont i ögonen till och med om man kisar och tittar på nåt dylikt även om smaken är som :arsele
Det är inte en äkta tyskröv om inte passagerardynan/cutsen fungerar som ryggstöd!

Men den där var nära....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Känns som blocket är dit man ska söka sig om man vill köpa eller sälja till grymt överpris. Skaffade nyligen fb just för att kunna följa säljannonser och ser att priserna generellt är sjuhelvetes mkt lägre få fb än på blocket.
Ja jag har konstaterat samma sak och trillar nog dit just för marketplace skull annars kan det kvitta
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Känns som blocket är dit man ska söka sig om man vill köpa eller sälja till grymt överpris. Skaffade nyligen fb just för att kunna följa säljannonser och ser att priserna generellt är sjuhelvetes mkt lägre få fb än på blocket.
Grattis och välkommen till Marketplace. Snart nog märker du att ingen svarar i andra änden oavsett approach från din sida. Sälja? Om möjligt ännu värre
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Grattis och välkommen till Marketplace. Snart nog märker du att ingen svarar i andra änden oavsett approach från din sida. Sälja? Om möjligt ännu värre
Jag känner att annonsmarknaden gynnar seriösa återförsäljare.
Personligen byter jag gärna in hojen, även om "jag tror" att jag kan få 10-20kkr mer i plånkan om jag annonserar på Blocket.
Det är värt det med råge med tanke på alla näpna bytesförslag mot skinnsoffor, högtalare och akvarium.
För att inte tala om skambud och fina förslag om leveransvillkor...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag känner att annonsmarknaden gynnar seriösa återförsäljare.
Personligen byter jag gärna in hojen, även om "jag tror" att jag kan få 10-20kkr mer i plånkan om jag annonserar på Blocket.
Det är värt det med råge med tanke på alla näpna bytesförslag mot skinnsoffor, högtalare och akvarium.
För att inte tala om skambud och fina förslag om leveransvillkor...

Håller faktiskt med. Blocket och Marketplace har utvecklats till platser med anonyma säljare som låter bli att svara på meddelanden - telefonnummer eller mejl skriver de såklart inte ut. Är man spekulant på flera objekt hamnar man i limbo tills någon behagar svara efter en vecka att den såldes för fyra dagar sedan.

En (bra) firma får väl tjäna sina procent på att affären är snabb och bekymmersfri.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Grattis och välkommen till Marketplace. Snart nog märker du att ingen svarar i andra änden oavsett approach från din sida. Sälja? Om möjligt ännu värre
Precis min erfarenhet också tyvärr. Det har lett till att jag köper mer grejer på Tradera istället.
Finns givetvis nackdelar där också men för mig har fördelarna vägt över.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag känner att annonsmarknaden gynnar seriösa återförsäljare.
Personligen byter jag gärna in hojen, även om "jag tror" att jag kan få 10-20kkr mer i plånkan om jag annonserar på Blocket.
Det är värt det med råge med tanke på alla näpna bytesförslag mot skinnsoffor, högtalare och akvarium.
För att inte tala om skambud och fina förslag om leveransvillkor...
I princip ja.
Om 10-20 lök är hela budgeten för hojägande så får man tänka lite olika. :hihi
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ang. Marketplace så tycker jag att det är hopplöst att hitta vad man söker efter.
Eller var.

Blocket är bättre plattformsmässigt även om alla sökordstalibaner och dyslektiker gör det krångligare än vad det behöver vara.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad man letar efter vet åtminstone jag först när jag har hittat det.
Förvisso, men när det är svårt att sålla bilar från motorcyklar från atv från använda bromsbelägg från möglig stol till en gammal 740, och hälften är i Lappland, så blir det lite tradigt.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top