Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inget fel på varken annons eller hoj, men man märker att man har lite olika inställning till mc åkande. " många härliga turer", vafan hojen har gått 388 mil sen 2015. Många väldigt korta turer i så fall.

Garaget -> Brevlådan = 1 tur.
Brevlådan -> Garaget = 1 tur.

Det går att jazza upp antalet på det viset - och tänk vilka härliga turer när man slipper oroa sig för dåligt väder eller en massa tvätt och meck efter varje tur.

Har ingen hört av sig till generalagenten och frågat hur dom tänkte där?
Men det är ju en så kraftfull hoj!

Att den sen bara har 125 hk på modiga 350 kg, och ett bakdäck av episka mått som gör hojen väldigt inkonsekvent i köregenskaperna, det är inget man i såna kretsar tycker har nån betydelse...

Körde en för inte länge sedan, och det var skrattretande när man försökte svänga. Snabbare än en Dragstar rakt fram, men inte fantastiskt mycket.

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

Men det är ju en så kraftfull hoj!

Att den sen bara har 125 hk på modiga 350 kg, och ett bakdäck av episka mått som gör hojen väldigt inkonsekvent i köregenskaperna, det är inget man i såna kretsar tycker har nån betydelse...

Körde en för inte länge sedan, och det var skrattretande när man försökte svänga. Snabbare än en Dragstar rakt fram, men inte fantastiskt mycket.

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
Jag har en polare som kör en såndär, och enligt honom är den lika snabbsvängd som hans blade. :va Och har lika mycket drag!
Har provkört den och tyckte att det var lite sådär med draget. Lite som en 100hk nakenhoj faktiskt, fast sämre på det mesta annat.

3 "kravlar" jeans och ett ställ som inte passar ingår också. Underbart

Ha! Jag vet precis vem säljaren är!

Detta är killen som plötsligt står brevid dig när du tankar om ett par år, som materialiserar sig från ingenstans och som tankfullt yttrar:

"Jag hade en sådan en gång för länge sedan. Precis en sådan. Jag var tvungen att sälja den.
Jag hade..."

Last edited:
En gammal och sliten Gixxer för 150 kakor någon? Vet inte hur kort sving de där har original, men jag tycker inte att den där ser särskilt mycket förlängd ut?

1699339988186.png

Trimmad gixxer

minst 120 000:- för mycket........
Den killen har satt några rejält grova överpriser på sina saker.
ZXR750n är ju inte att leka med.
Men mest, en Mi16 för över 80'.

Hoppas han har möjlighet att ligga ute med kapitalet.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back