Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är ingen nytta. Mc är hopplös som transportmedel, lika praktisk som ett par slalomskidor. Det handlar om rekreation, nöje, körupplevelse, frihetskänsla, äventyr för vissa.
Exakt. Så.... att diskutera "nyttan" med varför skojiga människor gör (för dem) skojiga saker är ju därför... svårt! :-)
"Hä löns inte förklara för en som inte begrip"

Exakt. Så.... att diskutera "nyttan" med varför skojiga människor gör (för dem) skojiga saker är ju därför... svårt! :)
Ja, men som jag ser det så är nöjet med en gl 1000, att det är för tiden en ganska bra motorcykel. Relativt körbar och med god driftsäkerhet.
Knappast vidare vacker.

Att polera och "spara" på en sådan går ju emot enda nöjet med den! Vad gör en 100% orginalare bättre där än en som brukas?

Exakt. Så.... att diskutera "nyttan" med varför skojiga människor gör (för dem) skojiga saker är ju därför... svårt! :)
Min 80-åriga mor fattar fortfarande inte varför jag kör hoj. Den generationen var inte så nöjeslysten, utan såg nog hellre att man köpte en ny tvättmaskin eller nåt annat praktiskt.

*klipp*

En Moto Morini Corsarino ZZ 50 ser man inte varje dag!
Stiligt och troligen ovanligare än den massproducerade Ducati Cucciolo.
1698742647136.png
Bild från http://elrectanguloenlamano.blogspot.com/2016/07/cucciolo-t2-engine-beginning-of-ducati.html

En mig mycket närstående person håller just på med ett bygge baserat på just Ducatis 50cc med "dragande stötstänger"...
Hur fasen ska man annars översätta "pull-rod"? "Dragstänger" är ju något annat i motorsammanhang...?
Återstår en del jobb innan det är körklart men provstarta kan man ju alltid...
Och i väntan på egen ljudupptagning kan man ju söka på nätet:

Stiligt och troligen ovanligare än den massproducerade Ducati Cucciolo.
View attachment 491342
Bild från http://elrectanguloenlamano.blogspot.com/2016/07/cucciolo-t2-engine-beginning-of-ducati.html

En mig mycket närstående person håller just på med ett bygge baserat på just Ducatis 50cc med "dragande stötstänger"...
Hur fasen ska man annars översätta "pull-rod"? "Dragstänger" är ju något annat i motorsammanhang...?
Återstår en del jobb innan det är körklart men provstarta kan man ju alltid...
Och i väntan på egen ljudupptagning kan man ju söka på nätet:

Näpen!

Vad är det för NYTTA med en motorcykel? I Sverige? Kallt, blött, kallt och blött.... :)

Ja, ska man bara köra när det är varmt och torrt blir det inte många mil.
Men några av oss som gillar att köra motorcykel tycker att det ger en tillfredställelse att tillbringa tid i sadeln. Det ger dessutom en positiv känsla när annat inte är på topp. :tummenupp
För mig vill säga, men jag är lite udda och tillhör inte majoriteten... :tungan

Min 80-åriga mor fattar fortfarande inte varför jag kör hoj. Den generationen var inte så nöjeslysten, utan såg nog hellre att man köpte en ny tvättmaskin eller nåt annat praktiskt.
Måste inte vara så. :7peta

Jag justerade förgasarna på en av min äldre motorcykel för en massa år sedan då en äldre, kanske 80-årig, dam stannade och stod still en lång stund. Jag trodde fördomsfullt att hon skulle gnälla när hon till slut öppnade mun och sade

- Så där lät motorcyklarna när jag var ung!

Hon stod och njöt. :kär

Måste inte vara så. :7peta

Jag justerade förgasarna på en av min äldre motorcykel för en massa år sedan då en äldre, kanske 80-årig, dam stannade och stod still en lång stund. Jag trodde fördomsfullt att hon skulle gnälla när hon till slut öppnade mun och sade

- Så där lät motorcyklarna när jag var ung!

Hon stod och njöt. :kär
Min morfar, född 1926, stod alltid och gestikulerade med gashanden när man kom med moped / hoj. Långt in i 80-års åldern.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back