Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är insprutning på K6 Gixxern.
Det är ändå en hoj som kanske ger 170hk på vevaxeln, så att dra ihop med 200 på hjulet låter bara puckat.
Ja absolut det krävs kammar o ett mycket bra topp jobb o sedan en väldig massa timmar mappning. Dyrt som brännvin.
 
Dela gärna med dig om dina kunskaper om motorn i ZX9R. Är alla årsmodeller av motorn i ZX9R dåliga eller finns det någon årsmodell som är ok? Vad är det som gör motorn dålig?
Tacksam för svar
1994-1997 hade motorer som bara inte kunde låta bli att spotta ut topplockspackningen och göra topplocket skevt. Gång efter gång.
 
Skulle jag köpa en 125-a skulle jag köpa just en sådan. V-twin, vuxna mått.
Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.

Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?:va) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.

Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
 
Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.

Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?:va) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.

Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
Hmm.. Allt fler skulle behöva lära sig köra hoj på en vuxen 125 som varadero faktiskt är!..både 16 åringar och för medelålders herrar som ska ta sitt körkort, istället för att hoppa på det värsta 200 hk + som finns på en gång! En hel del olyckor skulle nog minimeras.. eller?..:va
 
Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.

Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?:va) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.

Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
Ninja 250 hade väl straxt under 25kw. Och den var tillräckligt monster för att folk skulle tjöra ijäl sek dIrECkT.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top