Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ekerhjul på bilden och "ingår även" vad gäller motardhjulen.

Synd att det aldrig kommer sådana fynd i sthlmsområdet.
Tänkte om det var ekerfälg till motardhjulen också, ( det fanns ingen bild på dessa ) istället för några gamla spryburkslackade CBR fälgar:) Grymt billigt oavsett.

Täby är i allra högsta grad Sthlmsområdet, fast du kanske menade Göteborgsområdet:)

Tänkte om det var ekerfälg till motardhjulen också, ( det fanns ingen bild på dessa ) istället för några gamla spryburkslackade CBR fälgar:) Grymt billigt oavsett.

Täby är i allra högsta grad Sthlmsområdet, fast du kanske menade Göteborgsområdet:)

Nja, det är väl norr om Stockholm...? Typ som Rimbo eller så ?

Ah! Det finns olika kvalisort på motardfälgar?
Numer bryter jag inte ner så mycket att jag ser sådant.
Kalla mig gärna gammal.
Modig.

Nja, det är väl norr om Stockholm...? Typ som Rimbo eller så ?
Hahaha, jag trodde du var djupt ironisk mot alla Stockholmare som ALLTID säger just "Synd att det aldrig kommer sådana fynd i sthlmsområdet."
Enligt Google Maps är det 18 km mellan Täby och Stockholms Central. :) Långt, om man promenerar.

Hahaha, jag trodde du var djupt ironisk mot alla Stockholmare som ALLTID säger just "Synd att det aldrig kommer sådana fynd i sthlmsområdet."
Enligt Google Maps är det 18 km mellan Täby och Stockholms Central. :) Långt, om man promenerar.

Ironi gör sig alltid så bra på internet.
Det sade redan Voltaire.

Jag har för mig att det ett tag gick att registrera permanent trehjuliga fordon så att dom fick köras på B kort, det var väl främst tänkt för trikes och dom där nya hiskeliga CanAm och vad dom heter med två framhjul.

De där CanAm trehjulingarna är ju i alla fall vända åt rätt håll med två hjul fram. Sen att dårarna valde bakåtlutad sittställning och fotpinnar långt fram så att de blir omöjliga att burka på är ju en annan sak. Eller sladd där bakhjulet får fäste abrupt... Får ont i magen bara att tänka på det. ?

De där CanAm trehjulingarna är ju i alla fall vända åt rätt håll med två hjul fram. Sen att dårarna valde bakåtlutad sittställning och fotpinnar långt fram så att de blir omöjliga att burka på är ju en annan sak. Eller sladd där bakhjulet får fäste abrupt... Får ont i magen bara att tänka på det. ?

Vi hade med en sådan på en vinterkörning i Finland. Generalagenten hade lånat ut ett exemplar - rejält dubbat, för att visa hur säkert det var med tre hjul i vinterväglag kontra våra tvåhjulingar.

Jo tjänare. Inte nog med att det var den enda maskinen som gick av vägen den helgen - den hamnade så långt in i bland träden att det var omöjligt att bära ut den i djupsnön. Det fick bli bärgare.

Håller med, även om man efter att ha läst annonsen inte blir klokare om någon lider av psykisk ohälsa eller om pengarna bara skall skänkas till det.

Jag var tvungen att söka upp annonsen, och texten är sannerligen förvirrad/ -ande.

Snyggt av dig att blurra numret.

Ja, det är en bil på gästspel i denna tråden - mot alla regler.
Den som stör sig kan ju hitta en MC på Blocket att lägga upp här som vi kan gotta oss åt. Fetch!

Det där är ju Finska 2-taktsmoppevsrianten, värd betydligt mindre än den riktiga. Löjligt pris. Har haft 2 st och de var svårsålda. Den reggade 4 taktaren var väldigt lättsåld däremot…

Samma typ av människor som säljer Finska Monkeybikes och tror de har samma värde som, ja den riktiga så att säga.

Det där är ju Finska 2-taktsmoppevsrianten, värd betydligt mindre än den riktiga. Löjligt pris. Har haft 2 st och de var svårsålda. Den reggade 4 taktaren var väldigt lättsåld däremot…

Samma typ av människor som säljer Finska Monkeybikes och tror de har samma värde som, ja den riktiga så att säga.
Var det olika inhemska regler som gjorde att det blev olika versioner där?
Aldrig satt mig in i det...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back