Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Borlänge ligger ju ganska precis mitt i den södra halvan av Sverige, eller en fjärdedel upp genom Sverige ifrån Ystad.
Känns inte riktigt som att det är ett objekt för någon norrlänning även om jag motsträvigt accepterar att Norrland utgör 2/3-delar av landet.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Då, ja.

Ingen fattade något - detta var dessutom i HDs mörkaste stund när knappt någon ville synas på en ny HD.


Därför kult idag, och med ett avgassystem att bara dö för.
Mm ok. Googlade lite och det verkar faktiskt som den är mer collectable än XR1000. Aldrig ägt en HD så varför inte. Har iaf lagt ett bud på den nu....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Äsch.

Kämpa på, snart kan du det!
Jag kämpar på även i motvind! :hihi:hihi

Men lite ironi är det väl ändå att en forummedlem på ett forum med ett namn som en motorcykeltyp uppmanar en annan forummedlem med den motorcykeltypen att inte posta inlägg där denne gillar sin motorcykel av samma typ som forumnamnet eftersom forummedlemmar som inte kör denna typ av motorcykel kan bli ledsna? :crash

Tänk om jag bli ledsen när denne forummedlem nu berättar att denne har en nyare, snabbare, lättare och även starkare motorcykel av samma som typ ingår forumnamnet när min motorcykel är äldre, långsammare, tyngre och svagare av samma motorcykeltyp? :va

Vad är nästa steg, att alla vi som kör motorcykel oavsett typ slutar posta om detta på ett forum med ett namn som en motorcykeltyp vi inte får nämna eftersom de flesta forummedlemmar kör mest bil och således kan bli ledsna när vi som kör motorcykel berättar om detta? :gnissla

Mitt kön är för övrigt av medellängd har mina barns mamma konstaterat även jag tycker det borde vara ointressant på ett forum för de som mest kör bil... ;)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mm ok. Googlade lite och det verkar faktiskt som den är mer collectable än XR1000. Aldrig ägt en HD så varför inte. Har iaf lagt ett bud på den nu....

Tror det var i våras i Classic Bike / MCM ett reportage om den hojen, och att den verkligen är ett nutida & framtida samlarobjekt.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skulle just göra ett inlägg med de båda XT 500:eek:rna på blocket just nu, när den för 39500 precis blev borttagen...
Stod nåt i stil med ...fin patina, ska måla avgasröret... Hade gått 5100, komplett orginalhoj för 39500, som dock verkade kräva en varm hand för den där sista putsen. Även om den inte når upp till denna, som har legat ute ett tag:

Vilken skulle man välja - om båda funnits kvar såklart?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Skulle just göra ett inlägg med de båda XT 500:eek:rna på blocket just nu, när den för 39500 precis blev borttagen...
Stod nåt i stil med ...fin patina, ska måla avgasröret... Hade gått 5100, komplett orginalhoj för 39500, som dock verkade kräva en varm hand för den där sista putsen. Även om den inte når upp till denna, som har legat ute ett tag:

Vilken skulle man välja - om båda funnits kvar såklart?

Båda!

Den ena är för fin att köra utan betänkligheter. Den kan man ta till träffar och meetings.

Den andra kan man busa runt på som man själv vill - dom är hääärliga att tuffa runt på bakhjulet med.
Man kan åka EvilKneivel-långt utan problem.

Ja, eller till vinkeln fyller luftboxen med olja via vevhusventilationen.


Ah, jag måste välja...?


Jag är skeptisk till andras renoveringar.
Inte för att jag är så jädra bra på det själv, men när det har blivit lackat och så - då finns det alltid något att reta sig på. Någon rinning, någon del som inte borde lackerats eller något som blivit för blankt och för snyggt.

Hellre något man kan använda.
Även en risig hoj kan göras mekaniskt och tekniskt fräsch.

Repor och slitage hör till på gamla leksaker.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Båda!

Den ena är för fin att köra utan betänkligheter. Den kan man ta till träffar och meetings.

Jag är enig med dig där, det finns många som är bättre än mig på att renovera saker, men hur vet man att dom inte bara är bra på att måla och putsa saker när man inte känner dom?

Därför är jag tveksam till att betala vad renoverade saker kostar...

Det kan vara läppstift på en gris...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Båda!

Den ena är för fin att köra utan betänkligheter. Den kan man ta till träffar och meetings.


Hellre något man kan använda.
Även en risig hoj kan göras mekaniskt och tekniskt fräsch.

Repor och slitage hör till på gamla leksaker.
Ja, varför köpa en veteran i mint condition och ställa undan i källaren? 75000kr för att sitta och titta på den ibland, så fort man börjar använda den så är den bara en gammal offroad och värd sådär 20-25000kr. Inte konstigt att annonsen legat ute i en och en halv månad, efterfrågan verkar inte vara nämnvärd...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Ja, varför köpa en veteran i mint condition och ställa undan i källaren? 75000kr för att sitta och titta på den ibland, så fort man börjar använda den så är den bara en gammal offroad och värd sådär 20-25000kr. Inte konstigt att annonsen legat ute i en och en halv månad, efterfrågan verkar inte vara nämnvärd...
Noteras att hojen inte är i originalskick.
Pulverlack, luftfilter, mm
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Man kanske inte vill ha för bra bilder ibland? Saknar registrering på denna som hen säger, stöldgods? Eller varför är den inte registrerad?

Men bilderna kunde varit lite bättre ja...
Om de hade rullat ut den för långt från rabatten hade kanske grannen de snott den från råkat få syn på sin moppe? #assumetheworst
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Borlänge ligger ju ganska precis mitt i den södra halvan av Sverige, eller en fjärdedel upp genom Sverige ifrån Ystad.
Känns inte riktigt som att det är ett objekt för någon norrlänning även om jag motsträvigt accepterar att Norrland utgör 2/3-delar av landet.

Sist jag kollade så ingick inte Dalarna - och därmed Borlänge - i Norrland och jag kan inte minnas att vi invaderat Svealand eller tvingat Dalarna till en folkomröstning…?

Men Borlänge ligger ju söder om Flataklocken - berget som är Sveriges geometriska mittpunkt - och således mycket riktigt i södra Sverige.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sist jag kollade så ingick inte Dalarna - och därmed Borlänge - i Norrland och jag kan inte minnas att vi invaderat Svealand eller tvingat Dalarna till en folkomröstning…?

Men Borlänge ligger ju söder om Flataklocken - berget som är Sveriges geometriska mittpunkt - och således mycket riktigt i södra Sverige.

Vi får väl försöka ha överseende, det grundar sig väl på att alla vill tillhöra Norrland.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top