Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vilket sanslöst kap. Synd att dessa klipp alltid är så långt bort. 50 mil till Kalmar är för långt.


Kolla här då!





Åt samma håll - det är ju two for one av dina eftertraktade samlarhojar!
Åk och hyr ett släp nu. Du kan vara hemma till midnatt.
Klipp båda, bestäm dig för vilken du vill behålla och sälj den andra dyrt till en av dina samlare i Människobyn som är van att betala för mycket. Alla nöjda, och du har en gratis hoj - vilken du nu väljer att behålla.
 

Bifogat

  • Screenshot_20221016-114954_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20221016-114954_Samsung Internet.jpg
    1.3 MB · Visningar: 15
Kolla här då!





Åt samma håll - det är ju two for one av dina eftertraktade samlarhojar!
Åk och hyr ett släp nu. Du kan vara hemma till midnatt.
Klipp båda, bestäm dig för vilken du vill behålla och sälj den andra dyrt till en av dina samlare i Människobyn som är van att betala för mycket. Alla nöjda, och du har en gratis hoj - vilken du nu väljer att behålla.
Den där borde man nästan köpa och köra TET/TST med.... ?
 
Den där borde man nästan köpa och köra TET/TST med.... ?

På slätdäck.
Sittande i sadeln, och med fransade saddlebags för grejerna samt ett vintage ABC-stativtält för övernattningarna.
...å gärna med längre dagsetapper än tyskar och danskar mäktar med allt sitt pausande.

Go get 'em!
 
Ja alltså, hittills har jag inte kört någonstans längs TET/TST där man inte kunde köra en dylik på slätdäck. Kanske inte jättefort, men å andra sidan kommer man ändå fram…
 
Ja alltså, hittills har jag inte kört någonstans längs TET/TST där man inte kunde köra en dylik på slätdäck. Kanske inte jättefort, men å andra sidan kommer man ändå fram…

Jag har kollat lite YouTube på TET, och det är verkligen gubbenduro i min stil.
Jag skulle bara ha haft en lättare hoj till det, det är inte att jag inte skulle ta mig fram, men det skulle bli mycket roligare och gå fortare med någonting med fjädring och grövre däck.
 
På slätdäck.
Sittande i sadeln, och med fransade saddlebags för grejerna samt ett vintage ABC-stativtält för övernattningarna.
...å gärna med längre dagsetapper än tyskar och danskar mäktar med allt sitt pausande.

Go get 'em!
Den har väl 19" 3.0 fram och 140/90-15 bak. Det borde ju gå att få fram bra grusbus däck i de dimensionerna?
 
Den har väl 19" 3.0 fram och 140/90-15 bak. Det borde ju gå att få fram bra grusbus däck i de dimensionerna?


15" är en jädra begränsning för grovmönstrat.
Det närmaste jag kommer vid en snabbgoggling på 15" är ett däck som verkligen heter något ballt:

"Bridgestone Battlax Adventurecross Scrambler"
Det låter väl rugged?
Men, pay-offen för däcket berättar vad det handlar om:

"Modern scramblers needs modern tires."


Det är alltså bara yta och trams - ingen funktion alls.


Nä, det som kittlar mig är att köra TST på slätdäck. Jag såg att det finns fina Dunlop med vit sida i aktuell dimension.
Slätdäck, minimal packning och sedan köra åttor kring tyskar med korvlådor och 3 våningar ytterligare stuvade på dem.

Dom är så jävla sämst på att köra grus så det bara inte finns.
Sedan har dom så fruktansvärt mycket grejer med sig att man storknar.
Dom tror dom är en nutida Sven Hedin - men dom lägger mer tid på att upprätta och bryta sina bisarra Karen Blixen-camps än att faktiskt köra. Dom får helt enkelt ingen mängdträning i att köra på löst underlag.
Dom är nybörjare varje ny dag eftersom det är typ18 - 20 timmar sedan dom körde sist.

Tyskar...
 

Bifogat

  • Screenshot_20221016-145329_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20221016-145329_Samsung Internet.jpg
    567.1 KB · Visningar: 17
15" är en jädra begränsning för grovmönstrat.
Det närmaste jag kommer vid en snabbgoggling på 15" är ett däck som verkligen heter något ballt:

"Bridgestone Battlax Adventurecross Scrambler"
Det låter väl rugged?
Men, pay-offen för däcket berättar vad det handlar om:

"Modern scramblers needs modern tires."


Det är alltså bara yta och trams - ingen funktion alls.


Nä, det som kittlar mig är att köra TST på slätdäck. Jag såg att det finns fina Dunlop med vit sida i aktuell dimension.
Slätdäck, minimal packning och sedan köra åttor kring tyskar med korvlådor och 3 våningar ytterligare stuvade på dem.

Dom är så jävla sämst på att köra grus så det bara inte finns.
Sedan har dom så fruktansvärt mycket grejer med sig att man storknar.
Dom tror dom är en nutida Sven Hedin - men dom lägger mer tid på att upprätta och bryta sina bisarra Karen Blixen-camps än att faktiskt köra. Dom får helt enkelt ingen mängdträning i att köra på löst underlag.
Dom är nybörjare varje ny dag eftersom det är typ18 - 20 timmar sedan dom körde sist.

Tyskar...
Kan man inte vända något däck så man får bättre grepp..... ?

Alltså jag blev lite mera sugen när jag kollade på den här:

"Questionable ground clearance, no suspension travel, old front fork oil and my rear tyre on its' way out"

Däck, skärbräda från IKEA som skydd under motorn, stänkflärp på stänkan fram mot stensprutet, väskor med fransar. :yoparty
 



Finskt grus, fi fan!

Så jäkla snabbåkt. Långa öppna kurvor, mjuka sandvulster att valla mot - bara vrida på.
Fy tusan när man står upp och jagar efter en lokal KTM men svär över att lådan på den gamla ATn börjat krångla - den vill inte växla upp längre. Plötsligt kommer det ett vägbyte, och man inser att det är 5an man åkt på - och letat efter fler växlar att fortsätta med. 200 kg Affe behöver en del meter att få stopp på...
 
Back
Top