Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.


Grattis!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.
Bilder, annars har det inte hänt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.
Dom flesta på det här forumet har nog redan minst en hoj

Men grattis, jag ser framför mig en CB400 med aphängarstyre.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.

ÄNTLIGEN!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Dom flesta på det här forumet har nog redan minst en hoj

Men grattis, jag ser framför mig en CB400 med aphängarstyre.
Jo, men nu tänkte jag mer på att faktiskt köpa en hoj, eftersom tråden handlar om Blocket.
Solosadel, Texasstyre och framflyttade fotpinnar - det vore rätt grymt på en cb400.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Om du startar den tråden så startar jag en om hur jag motstår impulsen att bygga caféracer av SR500an.
Att motstå den impulsen är väl ingen större prestation, eftersom en SR500 är en estetisk fullträff i originalskick. Alla förändringar av den blir till det sämre.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Kawas klassiska trepip. Ryktet sa att accet var sån att det var svårt att hålla sig kvar på hojen. Man fick hålla i sig ordentligt, knipa tag med knäna runt tanken och luta sig framåt. Med ram som en moped gjorde varje åktur till ett äventyr.
XXX-svärfar köpte en sådan 1988. Jag var 18 år gammal och hade väl inte riktigt hunnit uppgradera mitt 125cc-körkort till tungt, men fick låna den iallafall. Hojen ifråga var dessutom raceväxlad med ettan uppåt. Första provturen skulle jag gasa lite och när jag växlade upp blev det givetvis nedväxling istället... Jag fick panik och växlade ner ett hack till. Första och enda gången jag lyckats få en varvräknarnål att slå i pinnen från fel håll :).
Allt gick bra dock, både jag och hojen överlevde...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Rikslikaren här - han som säger åt alla vad dom skall tycka. :fakta

Jag gillade den inte.
Jag körde den en helg när den var aktuell, och den var verkligen inget kul.
Men, då kom jag från endurovärlden och tyckte att XR600R var en bra touringhoj.

Mycket hänger på den otroliga utstrålningen. Man blir så besviken när man kommer ombord och inget av utsidan följer med in i körupplevelsen.

Tanken rymmer inte ens 20 liter eftersom luftboxen tar platsen, och fjädringvägen fram är mindre än den hos BMW R75/6.

Yes, vanliga standard landsvägsmodellen av BMWs boxer.
Och trots att den senare saknar ca 5 cm i fjädringsväg bak mot Hondan, så är ändå BMWn den bättre offroadhojen av dom två.

Men den är snygg och den var tidig - och röd motor förlåter ju massor.

Idag, med lägre ambitioner att flytta på träd och ingen lust alls längre att bära hoj skulle jag säkert tycka annorlunda.

Men Hondas XRV är en mycket, mycket bättre hoj.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Rikslikaren här - han som säger åt alla vad dom skall tycka. :fakta

Jag gillade den inte.

Idag, med lägre ambitioner att flytta på träd och ingen lust alls längre att bära hoj skulle jag säkert tycka annorlunda.

Men Hondas XRV är en mycket, mycket bättre hoj.
Inte nog med att du talar om för alla vad dom ska tycka, du motiverar det på ett bra sätt och förklarar att ett annat användarscenario skulle ge en annan upplevelse.

Inte som när Christer Glenning dömde ut alla bilar, och det visade sig vara för att han var en enorm gubbe en bit över två meter lång och hade svårt att vika ihop sig i alla normala bilar som var bra för normala människor.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top