Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Deals on Wheels vad är det för byfåneföretag egentligen? En MT10 från 2018 med 1800 mil på mätaren med lite dekaler och en Akra slip on för 159 900 :dummer Något helsystem från Akra sitter det inte på den heller.


Inte så svårt kolla sånt idag.
Befattningshavare
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När ska folk förstå att med väldigt få undantag SÄNKER modifieringar av hojen värdet.

Visst, ett dyrt helsystem (om orginalet föjer med för besiktning) är ju värt några kronor om man ändå tänkte ha det på hojen. (det är värt typ 10% av vad det kostar nytt)
En PC kan vara värt några spänn, samtidigt som man vet ju aldrig hur välgjort installation och mappning är gjort. (och förmodligen är hojen hårdkörd)
Bättre fjädring och bromsar är alltid värt pengar i andra hand, men inte lika mycket som är utlagt. Långt ifrån.

Men döskallar och flejsm, konstiga kapningar av kåpor, fransar, dekaler och skit drar bara ner priset.

Det finns kanske ett 20 tal hojbyggare i sverige som kan bygga om en sunking 70-80-90 tals hoj till CaféRacer och höja värdet på utgångshojen.
Är man glad amatör får man inte ens igen materialkostnaden

Nästan samtliga CaféRacers jag ser på blocket ser jag direkt en massa saker som är modifierade, som jag ändå vill ändra, och då är ju den modifieringen i bästa fall värd noll, i värsta fall är det en minuspost.

Är bakramen avkapad för kort så måste jag ju kapa bort den kortningen och bygga en längre bakram igen, mot för att på orginalet bara kunna kapa till rätt längd direkt.

Är fälgarna lackade orangea så måste jag ju lacka om dom, jag kanske hade kunnat leva med en fräsh orginal svart fälg.

Är framlyktan utbytt mot Wish's billigaste rektangulära LED ljus måste jag ju hitta en gammal fet rund halogenlykta, osv osv osv.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jo, men så kostade den 6-7 Tammer också...

Men den här då?

Den verkar redan vara van vid stugmiljö, lite dammig och omlackad i en lyster som får den att se lite vildare och tuffare ut.
I övrigt kan den vara körbar om annonsören inte skarvat alltför mycket med sanningen.
Priset är väl ändå inte mer än ca 2 Tammer, så med lite lirkande kan den kanske gå att få loss, så att själen kan få ro?

View attachment 471779
Asså, 17000kr för en hoj som alla totaldissar som helt okörbar, klen och ful. Och som nästan skänktes bort för ett par år sedan.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Deals on Wheels vad är det för byfåneföretag egentligen? En MT10 från 2018 med 1800 mil på mätaren med lite dekaler och en Akra slip on för 159 900 :dummer Något helsystem från Akra sitter det inte på den heller.

"Yamaha MT 10 är en riktigt fin motorcykel med maximal kvalitet, extraordinär teknik & säkerställer intensiv körglädje. Den är smidig att hantera och samtidigt sportig"

Damn vilken säljpitch...jag är såld:hihi
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Adem svarade direkt

Hej. Hojen är inte registrerad och går inte att registrera. Finns inga papper alls på den. Så det är som att köpa en cross. Olaglig att köra på vägen. Och endast betalning krävs för att du ska äga hojen
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Adem svarade direkt

Hej. Hojen är inte registrerad och går inte att registrera. Finns inga papper alls på den. Så det är som att köpa en cross. Olaglig att köra på vägen. Och endast betalning krävs för att du ska äga hojen
Det är nog A**** 19-åriga son som kränger den... Får jag en känsla av.

Be han om ramnummer på den.
Är det JKAZRT00BCA022017 så är det nog en polissak.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top