Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Du skrev ngt om gaffelkronorna innan, som ser helt original ut. Tror du han kortat svingen? Det tror inte jag. Det feta crossdäcket ställer till proportionerna.
Du har rätt, den är inte kortad sen menade jag topparna på gafflarna som säkert har ett namn som inte jag känner till.

Går det lättare att få loss dom om man lossar skruvarna till klamman först?
Jag brukar lossa övre klamman lite och låta nedre hålla fast benet när jag drar loss.
Och jag lossar alltid lite medan benen sitter på hojen, kan bli svårt annars om man inte har bra bockar till skruvstycket.

Jag tycker bilden ovan ger en fingervisning om hur resten är byggt.

Suzuki Bandit är ju ändå en hoj jag skulle kunna tänka mig.... Utan tyskröv...

Fast då kanske det är en Hayabusa man ska ha, med orginal Latina-rumpa...

I like big butts...

Då kanske en TL1000R skulle passa herrn?
1649840075929.png

Gillar motorn i de där hojarna. Hade en TL 1000 S ett tag, men den blev inlöst efter en närkontakt med en Volvo.

Då kanske en TL1000R skulle passa herrn?
View attachment 470689

Gillar motorn i de där hojarna. Hade en TL 1000 S ett tag, men den blev inlöst efter en närkontakt med en Volvo.
Det är absolut en modell jag gillar, och gamla gixers med bullig röv...

Var det bara Suzuki? Eller är det bara dom man minns?

Jag gillar ju även Cafe-racers med bulliga cutsar...

Det är absolut en modell jag gillar, och gamla gixers med bullig röv...

Var det bara Suzuki? Eller är det bara dom man minns?

Jag gillar ju även Cafe-racers med bulliga cutsar...
En sån man bara läst om men fick beskåda på Biscaya för några år sen. Håll tillgodo. Baken är oproportionerligt stor men jag gillar denna nätta hoj ändå.

Kanske korkat att lägga upp jpg-filer?

Här är en annan veetwo squalo utan den snygga blåvita lacken:

Last edited:
En sån man bara läst om men fick beskåda på Biscaya för några år sen. Håll tillgodo. Baken är oproportionerligt stor men jag gillar denna nätta hoj ändå.
...och där gick gränsen för mig.

Innan jag klickade upp bilden var den beskuren, och redan då tyckte jag den var klumpig, sedan klickade jag upp bilden och den var grotesk.

Back