Jag tycker definitivt att du ska provköra en. Det finns verkligen inget alls med den som är bra förutom att man kan köpa dem för just inga pengar alls oavsett skick.Hur vet man utan att fråga?
Jag har frågat. Frågat vad som döljer sig bakom dessa två strofer i annonsen:
Som jag tolkar killen så är han ärlig.
Hojen har stått mer än ett decennium och han har fått den till att gå.
Tillräckligt bra för att han skall kunna pendla till och från jobbet - men kunde gå bättre.
Enligt säljaren.
Kanske går den så bra som en Virago 535 kan gå om man läser Bonzos berättelse, kanske benöver man gå en vända till med förgaseriet.
Hur som helst är det så billig som en Virago kan bli på våren.
Om du siktar på en glidarhoj kring 10 papp med 20 - 30 år på nacken som du inte behöver skruva med så duger inte Blocket. Du måste söka i Utopia.
Hade den funnits här i närheten hade jag kört iväg och kollat på den, kanske skambudat ytterligare lite.
För att jag alltid velat ha en Virago 535?
Så klart inte.
Men för att på ett korrekt sätt kunna avrätta modellen. Alla trashtalkar Viragon. Det bore kul att kunna göra det samma - med faktiska erfarenheter från hojen. Att den är ful som skam ser redan en blind, men hur är den att köra?
Ijenklijen?
Ja, dels det - och så sätta en Ironbuttdistans på den så klart.
Undrar om någon stått ut så länge på en Virago...?
Det jag vill ha sagt till dig Tammer är att förra gången försvann annonsen innan du hann fixa en släpkärra.
Nu har du chansen!
Hade min polares 535 funkat bra hade jag erbjudit dig att komma förbi och testa den, men... Den går bara på ena cylindern så den är till och med värre än normalt.
Men för att upprepa mig själv, hojens utseende har lyckats med att ingenting på hela hojen funkar ihop med något annat på hela hojen, och alla delar i sig ser billiga och skräpiga ut. Motorn är fantastiskt trött, och är extremt seg på att varva, så det finns inget skoj alls. Kardanen är en studie i vad som är dåligt med kardan på MC. Geometrin gör att den känns helt muppig i svängar, förargeometrin gör att det känns helt muppigt rakt fram. Ramen är svampig och helt värdelös. Den har absolut ingen feedback och det känns som att åka runt på ett oljigt moln, fast den är så trött att det inte blir farligt. Men det är den hoj som känts läskigast av alla jag kört.