Dagens Blocket! (mc-relaterat)

6200 Euro kostar den i Milano, lika mycket i Barcelona.
I Indien kostar en hoj en tredjedel av i Sverige. Det är väl helt enkelt så att importören tar ut så mycket som marknaden tål. -"Sverige? Där är folk rika - vi tar ut dubbla priset!"
Och vi tackar och betalar....


 
Nu då vi ändå verkar vara inne på scooters i den här tråden
Stötte på denna skapelse när jag slösurfade



3caab1ccc44637878eae0f1ba5e459ac.jpg

Italjet Dragster 200cc , riktigt läcker design , ser ut som den är byggd av Technic Lego
4taktaren verkar ju vara Euro5 klassad , vet nån om den kommer att säljas i Sverige ? Eller om den går att regga in här ?
Finns ju som 200cc tvåtakt också i Italien , den väger 112kg och runt 20hk
 
Last edited:
I Indien kostar en hoj en tredjedel av i Sverige. Det är väl helt enkelt så att importören tar ut så mycket som marknaden tål. -"Sverige? Där är folk rika - vi tar ut dubbla priset!"
Och vi tackar och betalar....


Om du läst tråden du citerar så hade du sett att det inte stämmer överhuvudtaget
 

Han säger:

Bakdel i kolfiber, glasfiber och Epoxi vilket gör den ca 10 kg lättare. Finish och hållbarhet som är bättre än nyskick.

Jag säger:

Din hemgjorda cuts ser ut som en formfranska i svart krympplast, med en stjärtlapp ovanpå. Resten av hojen ser krockad ut
 
Allvarligt, han borde få en lättare lavett med baksidan av handen och skriva på ett kontrakt som förbjuder honom att förstöra fler motorcyklar?

-Hej, jag ringer om Yamahan, jag tar den direkt för tjugoniotusen!!

-Va, skojar du?

-Ja självklart men du började

Hade jag varit besiktningsman hade jag ”tappat” den från lyfter, sorry grabben
 

Bifogat

  • 2298D91E-8B94-42E4-AEA7-863DE9E5B3B3.png
    2298D91E-8B94-42E4-AEA7-863DE9E5B3B3.png
    3.8 MB · Visningar: 34
Nu då vi ändå verkar vara inne på scooters i den här tråden
Stötte på denna skapelse när jag slösurfade



3caab1ccc44637878eae0f1ba5e459ac.jpg

Italjet Dragster 200cc , riktigt läcker design , ser ut som den är byggd av Technic Lego
4taktaren verkar ju vara Euro5 klassad , vet nån om den kommer att säljas i Sverige ? Eller om den går att regga in här ?
Finns ju som 200cc tvåtakt också i Italien , den väger 112kg och runt 20hk
Min första cross var en Italjet 50cc. Visste inte att de fortfarande var verksamma.
Har fortfarande enorm beundran för min pappa som hade tålamod att lära mig, som 6-åring, att köra växlat motorfordon.
 
Min första cross var en Italjet 50cc. Visste inte att de fortfarande var verksamma.
Har fortfarande enorm beundran för min pappa som hade tålamod att lära mig, som 6-åring, att köra växlat motorfordon.


Det har varit några konkurser sedan dess.
Det nuvarande bolaget drivs dock av grundarens son, Massimo Tartarini.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top